Oricat va contraziceti, principiul de baza ramane acelasi. Noxele cresc proportional cu puterea si scaderea consumului. Scazi puterea, cresti consumul, scazi noxele. Cam asta-i matematica. Si Mircea, nu cred ca poti sa zici ca in proportie de 99% noul soft nu va afecta puterea sau consumul. Pai atunci ce rost a mai avut softul mincinos daca puteau obtine acelasi performante, consum si noxe mai mici cu un soft legitim?
Mi se pare amuzant cu Piech a plecat de la VW cu cateva luni inainte de apocalipsa si a lasat pe altul sa absoarba vina, la fel cum Akerson a plecat de la GM si a lasat-o pe Maria sa ia vina.
@LauCalin Nu stiu de ce nu inveti ceva despre masini daca tot iti plac atat. O masina cu motor de 5 litri aspirat natural pe benzina, poate avea motorul mai mic, compact si usor decat un twin turbo de 3 litri, si mai putin poluant. Simplu fapt ca Americanii au motoare de cilindree mare nu le face poluatoare.
Mecanicule, vezi ca esti un inept de zile mari. Un Corvette cu motor de 7 litri pe benzina, aspirat natural, o sa bata oricand la fundulet cu Passat 2.0 TDI cand vine vorba de noxe. Se vede ca habar nu ai de mecanica sau de automobile. Daca ai aveai, ai stii de Malaise Era si de toata istoria normelor auto de poluare din SUA. Ai stii ca ei iau asa de serios aceasta problema ca in anii 70 aproape ca si-au sabotat singuri propria industrie auto, de dragul eliminarii poluarii. Si aici nu ma refer la magicul CO2 de care se teme toata lumea in prezent, ci la oxizii de azot si alti compusi extrem de periculosi pentru sanatatea umana. De aia faceau motoarele lor aspirate de 6 litri doar cate 150-200 de cai, pentru ca erau sufocate de masurile anti-poluare. Poti lua in prezent orice motor V8 aspirat pe benzina de la GM sau Chrysler si va garantez ca iese la noxe net superior oricarui diesel VW, pentru ca asa ii natura dieselului. Doar ca adblue mai poti capta din poluarea asta, dar VW sa dadea mare ca ii singura companie care nu are nevoie de adblue. Acum stim de ce. Cand Chevy Cruze 2.0 diesel a inceput sa fie vandut in America, si avea adblue, review-eri ziceau ca VW ii mai misto ca nu are nevoie. Ei bine, acum ne dam seama cat de misto era. Si vad ca multi o dau in conspiratii anti-americane extrem de juvenile si naive, pe cand altii prevand moartea VW. Va asigur ca pentru o corporatie care face peste 200 de miliarde de dolari anual din vanzari, 18 miliarde amenda nu o sa fiu sfarsitul. Eventual mai vand si ei un brand ceva, ca si asa au prea multe. Si nu are rost nici sa o dam pe ura. Toate corporatiile mici si mari (GM, Ford, Toyota, Honda (Takata airbags), VW, Chrysler) au facut magarii si in cele din urma au fost prinse cu ele, si probabil vor mai face. Deci sper ca ne putem calma si analiza situatia ca niste oameni rationali si maturi, nu ca niste prescolari agitati.
Ultimele comentarii
269 in total