Exact asta ii problema, fanii Tesla au devenit o secta. Pana si Road and Track si Autoblog au scris despre asta. Nu o sa gasesti fan base mai dedicat si care sa venereze CEO-ul companiei mai mult.
@Mowgli Nu stiu dar mie mi se pare destul de evident de ce nu-i bine sa conduci 8 ore. Anyway, o sa-ti urmez sfatul. Dar si sper ca oamenii o sa-si ia privirea de la smartphonuri si alte prostioare si o sa se uite la drum. :)
@Mowgli Imi pare rau dar inca o data argumentezi pe langa. Nu am zis ca oamenii nu mai fac greseli. Dar sistemele astea nu te salveaza de la acele greseli. Cand vine vorba de oboseala, trebuie concepute sisteme special dedicate oboselii. Unele marci au asta, dar majoritatea nu. Sa nu crezi ca un sistem din asta o sa te salveze cand ai 80 la ora si atipesti. Daca conduci 8 ore incontinuu, esti un cretin care nu are ce cauta la volan.
Lane change assist nu face ce crezi tu. Se pare ca nu stii ce ii. Sistemul asta te avertizeaza daca treci peste linia care delimiteaza banda, sau chiar trag de volan sa te aduca inapoi pe banda. Exista 3 explicatii in situatia asta. Ori ai trecut peste linie intentionat, caz in care sistemul te incurca in loc sa ajute. Sau esti chior ori retardat, caz in care nu ar trebui sa conduci.
Situatia care o descri tu se refera la punctele oarbe (blind spot). Blind spot assist ii sistemul relevant in aceasta situatie. Nu am nimic impotriva acestuia pentru ca e util. Trebuie sa facem differenta dintre cele utile si cele inutile. Totusi, trebuie si sa luam in considerare ca producatorii auto au creat modele cu puncte oarbe uriase de dragul designului cretin. Defapt, toata siguranta auto a fost compromisa de dragul designului, cele mai pertinente exemple fiind SUV-urile Coupe. Daca ar sacrifica din asa zisul design "sportiv" s-ar putea face masini cu o vizibilitate mult mai buna.
Cat despre franarea automata din nou vorbesti nonsensuri. Eu nu-s atat de cretin incat sa schimb adrese GPS ai sa fac alte rahaturi in sistemul de infotainment al masinii in timpul mersului. Poti opri frumos pe margine si sa schimbi ce vrei. In al doilea rand, pe mine ma doare undeva de pietoni.
Eu cand vorbesc de siguranta auto, vorbesc strict de siguranta mea si a pasagerilor masinii. Restul pot sa moara toti. Daca tot te-ai interesant de sistemul de franare automata, ar trebui sa stii ca majoritatea sistemelor AEB is concepute pentru traficul de oras, functionand la viteze mici. Studiul ala ii total nonsensic din moment ce nu poti stabili cu certitudine ce impact ar avea un asemenea sistem. Mai mult, multe din aceste sisteme sunt proiectate pentru o infrastructura dezvoltata. De multe ori, in Romania ar incurca mai mult decat sa ajute. Drumurile nu au linii delimitate, si peste tot sunt diverse animale pe drum. Ca sa nu mai vorbesc de situatiile cand trebuie sa faci o manevra ilegala sau riscanta ca sa te salvezi, iar aceste sisteme nu te-ar lasa, sau de gropile care ar distruge senzorii necesari sistemelor.
ABS e mana cereasca pentru ca nu doar modularea incorecta a pedalei blocheaza rotile. Am condus mult timp masina fara ABS si iti pot spune ca conditiile meteo pot avea o mare influenta, situatie in care poti sa modulezi pedala cat vrei. Eu nu sustin ca lipsa sistemelor electronice te fac un barbat macho ci ca ele stau in calea progresului real in domeniul sigurantei auto.
@Mowgli Sistemele electronice precum ABS-ul, ESP-ul si altele care influenteaza manevrabilitatea masinii sunt mana cereasca. Dar, rahaturile care le cere Euroncap acuma, precum AEB (Automatic Emergency Braking), Lane Assist si altele de genul nu ar trebui sa existe. Daca nu esti in stare sa conduci cu destul atentie incat sa franezi la obstacolele din fata ta sau sa ti banda, nu ai ce cauta la volan. Chestia ii ca producatorii auto si guvernele se folosesc de aceste gimmick-uri de marketing pentru a eschiva intrepriderea unor eforturi reale pentru imbunatarirea sigurantei.
Spre exemplu, imbunatatirea ridigitatii structurale necesita investitii mari. E mult mai usor sa arunci pe masina cateva electronice din asta si sa o faci "mai sigura". De asemenea, ii mult mai usor pentru un guvern sa mandateze ca rahaturile astea sunt obligatorii decat sa reformeze cu totul sistemul de emitere a permiselor de conducere, punand in loc unul care necesita mult mai mult antrenament si promoveaza numai persoanele care stiu cu adevarat sa conduca (dupa modelul Finlandei). Deci practic, asta-i calea mai usoara si populara spre o asa zisa imbunatatire a sigurantei. Guvernele nu vor sa introduca norme mai aspre pentru soferi pentru ca ar fi o masura nepopulara, iar producatorii vor sa produca masini cat mai ieftine.
Uite o chestie. De ce pune Euroncap atat de mult accent pe electronice, cand 25-30% din impacturile frontale sunt cu small overlap, un test pe care ei in prezent nu-l fac. Cand IIHS a inceput sa-l faca in America, majoritatea masinilor esuau la el (numai Volvo excela). Cateva luni mai tarziu, aceleasi modele luau nota maxima la small overlap. De aici se deduce ca producatorii stiu sa faca masini mai sigure dar nu vor pentru se zgarcesc la cateva sute de dolari pe masina (tradus in miliarde la un volum mare) chiar daca din asta rezulta mii si mii de morti.
Ultimele comentarii
269 in total