@Mog
Si ceilalti au reusit sa reduca consumul, masa si noxele de mult timp prin downsizing, carcase de aluminiu s.a.m.d. Si ai si taxe mai mici. SI la transmisii sunt in urma japonezii, dupa parerea mea. Erau multi aici pe site care puneau la indoiala de exemplu fiabilitatea Ecoboost. Iata ca intre timp au castigat de 2 ori motorul anului si sunt bine-mersi.
Nu ca nu as prefera o Mazda 6 in locul unui Mondeo sau Passat. Insa motorizarile ar fi un semn de intrebare pentru mine. Si ca versiuni de motorizare si ca performante/litraj.
Cred ca e un deal intre 2 constructori la fel de conservatori. Zicea cineva aici ca e vorba de downsizing. Dar ce downsizing a avut loc la Mazda? Ca folosesc tot motoare de 2 l pentru vesiunile pe benzina si 2,2 pentru diesel. Singurii care au facut un oarecare downsizing sunt cei de la Mitsubishi, cu dieselurile de 1.8l si 150 de cp. Marcile europene sau americane (Ford, Opel - GM) deja utilizeaza tehnologii ca Ecoboost sau motoare turbo cu 3 cilindri. Sunt in urma japonezii, dupa parerea mea, iar utilizarea unor artificii de marketing ca Skyactiv nu compenseaza conservatorismul in cercetare.
Sper ca nu. BMW ar trebui sa lucreze la o versiune de performanta a motorului de 2l si 245 de cai (actual). Rivalii de la Merc, respectiv Audi au dezvoltat motoare de peste 300 de cai deja.
@dumbravaandrei
Adica BMW castiga premii motorul anului cu motoare diesel imprumutate de la PSA?
Nu mai vorbi prostii si vezi exact unde se concretizeaza parteneriatul lor. Este vorba de motoarele 1,6 turbo benzina utilizate de Mini.
Replica Vw la aceste motoare va veni anul acesta sau anul viitor, cand vor introduce si ei motoare diesel bi-turbo.
BMW este cu mult in fata, introducand deja cu Serie 2 Active tourer motoare de 1,5l si 136 de cap parca. Vor veni si versiuni mai potente.
Oricum, este un progres clar pentru Renault.
Ultimele comentarii
78 in total