Au mai fost discutate aceste clasamente. INFRASTRUCTURA e principala problema. Chiar daca admitem ca mai avem mult de invatat in domeniul sofatului prudent, al respectului in trafic si reducerea agresivitatii, in conditiile in care existenta autostrazilor reduce drastic numarul de: depasiri pe contrasens, masini care tranziteaza localitati, intalniri pietoni-masini, curbe periculoase, intersectii periculoase drum-national.drum secundar (sau virajele la stanga pe drum national/european), chiar si in conditiile romanesti de mai sus, numarul de accidente grave s-ar reduce drastic. Un ultim aspect: aceleasi statistici europene arata ca procentul de accidente grave pe autostrada este de doar 8 % din total. In conditiile in care se conduce cu viteza mai mare.
Cati morti au fost pe autostrada (sau accidente grave) comparativ cu drumuri nationale sau judetene? 8 %. Nu tot aceiasi soferi indisciplinati si agresivi circula si pe autostrazi? Da, decenta la volan e binevenita, dar riscul sa fii implicat intr-un accident grav este de 3 ori mai mare la noi pentru ca nu ai autostrazi, ai drumuri care trec prin localitati, depasirile de fac pe contrasens, ai pietoni, curbe periculoare si asa mai departe. Toti acesti factori sunt redusi drastic pe autostrada, unde nu ai intersectii, curbe periculoase, sensurile de mers sunt separate, iar depasirile se fac pe banda a 2-a sau a 3-a.
@Andrei
Deci dupa tine cauzele care tin de viteza excesiva, pietoni si depasire nerugulamentara nu tin de infrastructura. Cam acestea sunt cele mai frecvente. Tin sa te contrazic. Ce riscuri sunt pentru ca toate aceste cauze sa se produca daca mergi pe autostrada? Eu zic ca mult mai mici. Cred ca era si pe acest site un articol care sublinia faptul ca numarul de accidente mortale pe autostrazi e mult mult mai mic pe autostrazi.
Si e adevarat evident ca daca nu ai petoni angajati in traversare, depasiri pe contrasens, vizibilitate mult mai buna, riscul de accidente scade semnificativ.
Sigur ca avem multe de rezolvat in legatura cu disciplina la volan, agresivitatea e o cauza majora, dar infrastructura adecvata e o conditie primordiala pentru imbunatatirea sigurantei.
@Mircea si ceilalti (putini) comentatori cu bun simt si pe baza de argumente,
Nu va mai straduiti unii cu teste, note, comparatii, si ceilalti sa gasiti argumente pentru opinii. Doar intrebati-i pe baietasii de pe site ce parere au despre un model si aflati imediat daca e bun, daca e mai rau decat alte modele pe care nici nu le-au condus sau macar citit specificatii. Stiu ei direct, din experienta lor vasta de consumatori.
Stiti ca in Romania categoria de populatie care are doar certitudini este covarsitoare.
@DanG si @Andy
Pe undeva aveti dreptate legat de consum. Daca insa facem o comparatie intre performantele motoarelor, la aceleasi cilindree, avem performante net superioare. Adica de la motoare de 1,9 - 2l diesel, de 90 -130 de cp, am ajuns la cilindree mai mici si ;a puteri si cu 100 % mai mari in conditii de consum similare. E un progres as zice.
La benzina e identic. Am avut o masina cu motor de 1,6 si 102 cp care consuma cat cea de 1.8 si 160 de cai pe care o am acum. Acelasi model, apropo.
Ultimele comentarii
78 in total