@mntsn
Ai tu date care sustin ca aerul in orasele europene este irespirabil din cauza motoarelor diesel? De unde supozitiile acestea? Motoarele pe benzina emit miros de parfum? Hai sa lasam prostiile.
In orasele americane, populate la motoare mari pe benzina, care consuma cantitati mari de benzina, sunt mai putin poluate? De aceea America nu vrea sa semneze Acordul de la Kyoto parca, pentru reducerea gazelor cu efect de sera?
Vezi si emisiile motoarelor diesel comparativ cu cele pe benzina.
Ce inseamna zgarcenia, cand este clar ca poti sa ai performante similare sau chiar mai bune cu un motor diesel decat cu unul pe benzina. Mai ales cazul BMW, unde dieselurile sunt cel putin la fel de performante ca si benzinarele (vezi 535d vs. 535i).
Pe de o parte se vede vizibilitea adusa de participarea in Campionatul mondial de turisme, iar pe de alta parte se vede "imprumutul" de tehnologie de la fratii europeni Opel, Saab. Ma refer la motorizarile turbo si diesel.
@Dan_grc
Ai vrut sa zici intr-adevat cat a scazut BMW in sportivitate? :)
Pentru ca din ce urmeaza, zici ca este excelent acest motor.
Si nu te contrazic avand in vedere ce ofera concurenta.
Singurele motoare mai performante sunt cele de la VAG de 300 de cp si respectiv Mercedes AMG de 360 de cp, care cred ca va castiga motorul anului la anul.
Dar aceste versiuni sunt de nisa, nu destinate modelelor de volum, cum procedeaza acum BMW cu acest 2l turbo, pe care il ofera pe toate modelele comercializate.
@ Taz
Nu vreau sa intru in polemica cu tine, insa te rog sa tii cont de faptul ca japonezii, din pacate pentru ei, au deja multi ani de cand folosesc aceleasi motoare aspirate, cu mici upgrade-uri. Nu mai vorbesc de performantele lor, pentru ca sunt mult in urma motoarelor turbo europene.
Inclusiv conservatorismul lor poate justifica fiabilitatea unor motoare, pentru ca au perfectionat retete care, trebuie sa recunosti, au devenit anacronice.
E normal ca 3 variante de dotari cu 3 motorizari si 2 transmisii cauzeaza mai putine probleme decat posibilitati de configurare multiple, intre 10 motorizari si 3 variante de transmisii si o multitudine de dotari.
Care e povestea cu turbo? Numai Ford este fiabil? De unde stii? Hai sa fim seriosi cu astfel de presupuneri. Folosesc motorizari turbo performante si peugeot, saab, ford, renault, vw, bmw, mercedes. Unde sunt japonezii, in afara de Subaru parca.
Dintre japoneze, noua Mazda 6 apare in top la Green engine, cu motorul diesel de 2,2l.
Inca un fapt divers daca vrei. Toyota are deal cu BMW pentru motoare diesel la schimb cu tehnologia hibrida, Suzuki si Mitsubishi au folosit ceva ani tehnologia defectuoasa germana tdi, respectiv motorizarile diesel de 2l.
Ultimele comentarii
78 in total