Deci arata bestial masina asta, foarte buna treaba pentru design Cupra! Insa specificatiile tehnice sunt in urma rau. 77 kwh capacitate pe un SUV este putin, chiar si pentru o Tesla care este cam cea mai eficienta dintre toate electricele, chiar si pentru aceasta este putin. Ii trebuia macar un 85 kwh. La fel si incarcarea, 135 kw la incarcare este foarte putin pentru 2023. Pacat, pacat de design si performante.
@Serifule, discutia cu poluarea este foarte lunga, dar nu e un argument asta ca daca polueaza fabricarea bateriilor, clar mai bine folosim o alta masina care foloseste combustibili fosili, ca ambele polueaza. Si rafinatul ala, extractia, transportul ala polueaza la greu. Cauta de curiozitate pe google cat consuma un petrolier (unde acolo e adevarata poluare, nu la masinute mici) si o sa vezi ca sunt cazuri unde acestea consuma si 10% din totalul petrolului transportat. In momentul de fata, curentul ai posibilitatea sa il produci tu, petrolul nu prea. E o discutie foarte lunga si sunt multe perspective in care este gresit sa punem masinile electrice la acelasi nivel cu cele pe combustie. Clar si electricele polueaza, mult, dar macar pe durata lor de viata nu mai polueaza in orase. De asemenea, 7 ore stai la incarcat cu ea la incarcare AC. Alta comparatie aiurea este cea la vanzari. Este normal ca masinile pe combustie sa fie vandute intr-un numar mai mare decat cele electrice din simplu fapt ca acestea se comercializeaza de mai bine de 100 de ani. Nu-i nimic anormal aici. De mirat ar fi daca peste 15-20 de ani ar fi la fel.
Asteptam de ceva timp aceasta lansare de masina. Mi se pare foarte ok designul, o idee mai putin in spate, in rest este un design foarte reusit. De mentionat ca masina asta are aproape 5m, aceasta aproape ca ar concura cu sedanuri de clasa mare gen Audi A6. Eu cred ca o sa fie un concurent de volum pentru urmatorul Audi A6 e-tron. Din tot ce am vazut si pe la vloggeri pe internet, se anunta a fi destul de eficienta, undeva la 15kwh/100km la un mers echivalent cu dn-urile noastre, probabil undeva la 18-20 kwh/100km pe autostrada. Sunt curios care vor fi timpii de incarcare, ar fi super daca pot cobora la vreo 25 min 10-80%. Deci autonomie reala de peste 500 km in varianta cu baterie mare. E un pas inainte. Ca minusuri as spune ca este pretul, probabil va incepe de la vreo 55k EUR, cam departe fata de un Passat diesel si de asemenea la fel de departe fata de un Model 3 care in momentul de fata este 42k EUR. Le urez succes la vanzari, cu cat mai multa concurenta cu atat mai bine.
@Dutz "Le ieftinesc ca nu se vând" - revin la aceasta afirmatie. Una este ca a scazut ritmul cresterii de vanzari, alta e ca nu se vand. Nu comentez modelul cibertruck, personal nu imi place e o hidosenie, poate e doar un scamatorie de marketing. Dar ma enerveaza astfel de afirmatii. Nu le mai face calculul. Sunt 100% convins ca si anul acesta o sa sparga recordul de vanzari fata de rezultatul de anul trecut. Daca o sa isi atinga tinta lor de vanzari, asta este alta poveste. Dar afirmatia de a-si atinge targetul de vanzari vs nu se vand este foarte abrupta si ireala :)). De mult timp se bucura oamenii ca or sa dea faliment sau io stiu alte fantazmagorii, dar uite ca nu s-a intamplat. Nu mai spun ca ei in industria asta si-au securizat pe ani de zile materie prima, au investitii masive si au si profit. Mai comentam pe la anul. Si apropo, desi cresterea fata de Q precedent este mica, daca o raportezi fata de Q1 2022 este de vreo 35%, doar nu crezi ca ei stau cu mainile in san si nu mai fac nimic pana la sfarsitul anului. Ramane de vazut. Pana acum au demonstrat si demonstreaza in continuare.
@Dutz, cum bre nu se vand daca astia de la Tesla sparg record de vanzari dupa record, de la un an la altul? Au avut din 2012 incoace vre-un an in care sa vanda mai putin decat anul precedent? Doar intreb.
Ultimele comentarii
214 in total