Astia doi sunt ca niste copii de se cearta pe care e mai buna. Haide sa va spun despre alegerea lui taicamiu la masini. Deci el a avut un passat inainte luat de nou din 2006, dupa ce a expirat garantia (2 ani parca a avut), au inceput in fiecare an sa pice, pe la 55 mii km injectoare, 80mii catalizator parca (sau ceva cu noxe, nu mai stiu exact), motorase de dirijare a ac-ului, clapete pentru dirijare a aerului(intr-un timp dadeai sa bage ac si iti baga caldura), ambreiajul a acedat si el pe la 130 mii km, cu toate ca a mers destul de mult si in afara a cedat parca putin cam devreme, alte injectoare schimbate la 140 mii, rugina pe elementele cromatice si pe la aripi (inceput de rugina, erau niste pete micute). Da masina era veche insa de cand a avut-o nu tin minte un an in care sa nu fii bagat bani in ea, de altfel o masina dichisita, comfortabila si ok la condus. Anul acesta a dat-o si a trebuit sa isi ia altceva, am fost impreuna sa vizitam 3 masini sedan din clasa compacta, am fost la test drive cu o corolla, mazda 3 si trebuia sa mergem si cu un civic sedan(da, voia ceva japonez, sa nu se strice in principal si sa aiba garantie mare). Rezultatul? Dupa ce am fost la cei de la Honda, au spus ca nu au la drive-test civicul si ca au un accord, tata stia de la inceput ca nu are bani pentru ea insa ne-am urcat in masina si am facut test-drive, cand a ajuns acasa nici nu s-a mai gandit si a luat accordul, dupa ce ne-a facut un discount urias ca sa scape de stoc probabil. Si uite asa s-a ales cu un accord cu 5 ani garantie. Acum, ce vreau eu sa subliniez e ca nu conteaza ce raport ai, ce performante ai pe hartie, consum etc. conteaza cum te simti tu cand cumperi masina aia si daca iti place, astea cu accelereaza mai repede cu 0,5 sec sau are 10 cai mai mult sunt prostii cat casa si sunt chestii mai mult de marketing si de reper pentru a putea compara masinile.
Pai da Pana si eu ti-am dat exemplul in care golf are putere mai mare decat mazda si totusi mazda iese castigatoare. Acum nu stiu cat de corect este sa zici castigatoare ca toate chestile astea cu 0-100 si consumul sunt foarte mult de marketing sau tin mai mult ca un ghid.
Pana se vorbea de modelul de intrare in gama, fa comparatia atunci cu mazda de 2.0 fata de 1.4 tsi si vezi cum iesi, nu stiu daca ai fost sa testezi mazda 3 sau golf 7 insa eu am fost si am intrat in amandoua si am testat mazda 3 cu motorul ala de 2.0, daca iti iei a doua echipare la o mazda si cu motorul ala, golful nu o sa o echivaleze in veci, nu mai vorbesc si de garantia putin mai mare si de design.Deci despre ce vorbim aici?
Unde sunt aia de zic ca japonezii nu fac tehnologie ca nu pun turbine pe ale lor motoare? Daca nemtii si francezii incep trendul de downsizing asta nu inseamna ca toata lumea trebuie sa ii accepte si trebuie sa se ia dupa ei, mai exista si alte tehnologii si Mazda a aratat asta, comparati Mazda 3 cu Focus de exemplu 2.0 120 cp cu 1.0 125, Mazda cu al ei motor (dupa cum zicea lumea ca e din anii 90' la puterea furnizata) e mai rapida si consuma si mai putin, acest exemplu il puteti verifica si cu golf, megane, 308.
Degeaba te certi cu prostu', te bate cu perseverenta lui si te aduce la acelasi nivel, asa ca lasati-o balta cu Sam. Asa e Sam, corvette consuma 7, chiar 4-5 la suta daca mergi pe DN1 si nu o iei pe autostrada, corvette fuge de rupe, e mai ieftin si iti raman si bani de logan, asigurare si benzina. Asa e, listele de asteptare sunt de marketing. Defapt au facut liste de asteptare doar ca in cazul in care au si ei un client sa nu se simta ala prost ca e singurul care cumpara masina, da i8 e naspa e proasta, cum vreti voi.
Ultimele comentarii
216 in total