@Dr. Spark, esti putin pe langa si chiar cifrele pe care le-ai aratat argumenteaza asta. In cele mai multe cazuri cand pleci la un drum cu o electrica pleci 100%, ce ai zis tu acolo cu 300km se aplica daca ai un drum mai mare de facut decat duce autonomia masinii. In rest un model 3 LR te duce minim 400 km pe autostrada. De altfel, daca chiar tii sa faci un astfel de drum fara sa incarci, mergi mai incet, gasesti solutii, insa in niciun caz nu ramai in pana. Trebuie sa fii prost sa ramai in pana. Se stie ca electricele nu sunt campioane in distanta parcursa cu un plin, insa decalajul dintre acestea si cele clasice devine din ce in ce mai mic.
Doar asa ca reminder, acum 10 ani nu puteai sa mergi cu o electrica pana la mare din Buc. Pentru ca nu erau electrice, ma rog, era lansat Model S insa era ceva exotic pentru noi si oricum nu auzise nimeni de asa ceva si mai era Leaf. Nici macar eGolf nu exista atunci. Au trecut 10 ani si acum poti sa iti cumperi un model 3 la pret de Passat. Si in 5 ani de cand exista model 3, verifica tu cam cat s-a imbunatatit aceasta in ceea ce priveste autonomia. Ba mai mult, trebuie sa apara pe sosele chiar si varianta facelift in cateva luni cu autonomie usor imbunatatia.
Si inca ceva, de fiecare data cand merg vara la noi la mare vad efectiv cozi interminabile la fiecare dintre benzinariile de pe A2, sunt multi care isi petrec minim 15-20 minute acolo. Daca in fiecare dintre acestea ar fi si statii de incarcare de mare putere, crezi ca ar fi vreo alta diferenta intre o electrica si una clasica? Ai mai avea oare nevoie de 1000 km range daca ar exista o infrastructura mult mai buna? Doar intreb.
Super interesant ca au decis sa puna o baterie asa mare pe o masina de volum. De obicei asa ceva in momentul de fata vezi la modele de top care unele costa peste 100k eur. Sunt curios cat va costa si acest model.
@Nsrei, calculul tau se potriveste daca stai la casa si folosesti acei 80% zilnic. Altfel, poti fie sa incarci intr-un alt interval, 30-70% fie iti pui mai multe panouri. Sau nu mai pui deloc si platesti in jur de 1 leu/kwh. Oricum ai face calculele, raportat la puterea produsa, iesi mai ieftin cu o electrica pentru costuri de operare. Insa din pacate costul de achizitie tot ramane foarte ridicat.
@Dutz, am mai discutat noi despre vanzarile Tesla la alt comentariu. O sa las si aici, Tesla probabil o sa atinga undeva la 1.8 mil de masini vanzari anul acesta. Nu stiu de unde iti iei informatiile cand zici "Tesla își numără zilele rămase până rămân fără comenzi si la model 3, acest face lift este ZERO".
Acum revenind on-topic.
Personal imi place noul design al Model 3 si sunt tare curios daca o sa se reflecte in autonomia masinii precum spun ei. Ar fi fost fain sa mai lucreze si la baterie, sa mai creasca usor. Tot timpul este binevenita o baterie putin mai mare. In rest, la fel, sunt binevenite toate celelalte mici schimbari precum scaune ventilate, sistem audio imbunatatit, materiale mai bune.
Minusul major, il spun si eu precum multi altii, este lipsa manetei de semnalizare. Mare minus.
Ultimele comentarii
214 in total