@DS "Am mai spus-o și o repet, micro-hibridele, sau pseudo hibridele astea cu rulaj pur electric de maxim 2-3 km sunt un fel de hai să hai. Mai pe românește: nu-i daraua, cât ocaua. Pe scurt, beneficii spre zero, costuri și complicații cât cuprinde."
Asa este, dar asta este valabil doar pentru producatorii fara experienta, n-as spune acelasi lucru despre Toyota.
Iau un singur exemplu, insa as putea lua orice model din gama lor. Exemplu Yaris, consum 3.5-4 in oras in conditii normale de rulare. Asta inseamna un consum de vreo 50% mai mic de benzina fata de o aspirata. Si diferenta de pret la ei dintre benzina si hybrid e undeva la 3000 eur la modelul Yaris, eu zic ca merita maxim (mai ales ca in banii astia primesti si cutie automata).
@GT iti dau exemplu de masina folosita de mine, 330e din 2021 in Bucuresti consuma cam 23-25kwh/100km (daca punem media anuala). Vara cu trafic mai lejer si cu AC pornit in oras putea sa consume si 17-18 kwh/100km dar exista si reversul medaliei, iarna lua aproape 30kwh/100km. In medie te bazai macar pe 40km cu un plin de baterie facut.
Asadar, cu bateriile marite la PHEV, nu m-ar mira sa faca in realitate vreo 60-70 km in Bucuresti, ceea ce e nemaipomenit daca stai la casa sau ai unde sa o incarci la birou.
@PMC total de acord, foarte bun comentariul. Desi in prezent conduc o masina electrica nu sunt de acord nici cu ecobonusul nici cu impunerea fortata a renuntarii masinilor pe combustie interna. Masinile electrice ar trebui sa prinda teren de unele singure ca o concurenta puternica pentru cele conventionale insa acestea in prezent sunt ajutate de toate statele prin granturi sau facilitati fiscale ceea ce nu e tocmai ok, cred ca de aceea sunt si preturile umflate la te miri ce masini gen Spring, Honda E, etc.
Off Topic: Eu nu inteleg un lucru, de ce se tot vorbeste de inlocuirea bateriei la o masina noua? Aceasta are garantie 8 ani si 160.000km dar in realitate ar trebui sa duca pe putin 300.000 km in 10-15 ani pentru o degradare pana la 80%.
On Topic: masina e faina, si are un consum extraordinar de bun la viteze mai mici de pana la 100 km/h insa e penalizata foarte mult fata de alte masini electrice la viteza mai mare gen 130-140 km/h. De asemenea pretul e destul de mare si intra in concurenta directa si cu Model 3. Cred doar ca varianta de baza ar fi ok pentru cei care fac multi km naveta sau taxi.
Ultimele comentarii
214 in total