Nu stiu daca e buna sau nu aceasta decizie de a interzice vanzarea masinilor cu combustie din 2035. Insa, daca as vedea un lucru bun in aceasta decizie ar fi ca aceasta ii face pe producatorii europeni sa dezvolte tehnologie electrificata si in acest sens sa nu ramana in urma competitiei foarte acerba ce vine din China si SUA. Sunt curios cum va evolua toata treaba, dar daca e sa tinem cont de perioada, in acesti 12 ani este loc de vreo 2 aproape 3 generatii noi de masini electrice, ex. VW ID 3 gen 3-4, Tesla Model 3 gen 3-4, etc. Trebuie sa retinem ca in anul de gratie 2023 cam toate masinile electrice sunt la prima generatie, mai putin Tesla model S sau Nissan Leaf, si poate or mai fi cateva, insa tot ce exista acum pe piata este la prima generatie. Cu ceva efort din partea producatorilor, aceste masini ar trebui sa fie simtitor mai bune in toate aspectele peste 2 chiar 3 generatii. Deci eu nu cred ca masina in sine va fi o problema, atat la pret de achizitie cat si la performante. Problema reala cred ca va fi asupra infrastructurii, in sensul ca vor fi nevoie de circa cateva sute de ori mai multe optiuni de incarcare fata de cate sunt in prezent. Plus infrastructura energetica pentru a putea sustine asta. Sa vedem ce se va intampla.
@Seriff retorica asta ca salveaza planeta doar masinile electrice mi se pare si mie imbecila. Insa, este lesne de inteles ca trebuie sa se faca o schimbare, iar aceasta schimbare pare ca este electrificarea. Iar ca electrificarea sa ajunga si in alte domenii de transport trebuie sa treaca mai intai de segmentul cel mai light, adica de masinile personale. O sa repet iar ce zic de fiecare data, masinile electrice trebuie sa se dezvolte ca o competitie reala pentru cele conventionale (cu plusuri si minusuri) si nu ar trebui subventionate in niciun fel.
Ultimele comentarii
214 in total