@PMC hai sa iti dau cateva motive pentru care motorul electric este viitorul, motive pentru care motoarele pe combustie din pacate nu au nici o sansa in a concura:
1. Eficienta energetica
Acei 3l/100km de diesel sunt un caz foarte optimist si fericit in conditii speciale, in oras masina aia consuma 6-8l/100km.
1l de diesel daca ar fi convertit 100% eficient in energie electrica ar avea cam 10 kwh. O masina de oras echivalenta electrica in medie consuma cam 15 kwh, echivalentul a 1.5 l vs 6-7, nu mai zic ca sunt masini pe benzina care usor ajung la 10 si peste consum in oras. Nu va putea concura asa ceva niciodata cu o electrica, niciodata un motor pe combustie va fi mai eficient ca motorul electric, punct.
2. Producerea energiei
Energia electrica unii o pot produce acasa, petrolul nu il poti produce acasa.
3. Pretul energiei
In prezent costurile de rulare ale electricelor daca sunt incarcate predominant casnic sunt mult mai mici decat orice masina pe combustie.
4. Simplitatea masinilor electrice
Acestea au mult mai putine piese in rulare decat cele pe combustie, de aici si o mentenanta foarte scazuta ce poate fi facuta uneori si acasa de catre oricine.
5. Putere vs masa si dimensiuni
Motoarele electrice sunt mult mai puternice si mai compacte decat cele pe combustie.
Acestea sunt doar cateva dintre avantaje si doar din primele puncte poti deduce ca nu exista alt viitor decat electric. Evident ca tehnologia de stocare a energiei (bateriile) inca nu e foarte matura si mai e loc de imbunatatire insa asta e alta poveste. Insa mi se pare total gresit sa desconsideri masina si motorul electric doar pentru ca momenan tehnologia bateriilor nu este la stadiul la care noi ne dorim.
https://www.forbes.com/sites/energyinnovation/2024/05/19/the-vibes-lie-electric-vehicles-accelerate-toward-50-of-global-sales/
Las si eu link-ul acesta pentru cei care cred ca daca au incetinit vanzarile intr-o tara europeana, gata EV-urile vor fi masini de nisa.
Apropo, China, cea mai mare piata auto mondiala, cat un continent de mare, preconizeaza ca vor ajunge la aproape 45% cota de piata anul acesta pentru vanzarea de masini full electrice.
Era fain sa fie versiunea de 400 km autonomie de la 25k EUR. Dar chiar si asa, concurentul principal Peugeot e-208 este cu vreo 4-5k EUR mai scump, adica pleaca de pe la 34-35k EUR. Tot e ceva mai bine.
Ultimele comentarii
214 in total