imi poti garanta ca Massa este la fel de rapid dupa accident? Apoi Kimi era mai bun ca Massa cand a venit la Ferrari in 2007. Dupa ce a castigat ce dorea Kimi si-a cam pierdut interesul pentru F1, lucru confirmat si de faptul ca desi are oferte bune nu doreste sa revina. El este mai degraba ca Hakkinen si nu ca Schumacher in ce priveste revenirea.
@marian
e o idee intiparita in mintea fanilor ca Alonso a "scos totul din masina" in 2010. Dar la Monaco? Dar la Spa? Dar la Hockenheim? Ti se pare ca asta inseamna totul? Ferrari se pare ca duce o politica ce-i surade lui Alonso, aceea de a nu incerca si alti piloti in locul lui Massa. Se tot vehiculeaza dar deocamdata nimic concret. Ca altfel am vedea mai clar realitatea .... dar poate ca Massa isi va reveni inainte sa fie batran pentru F1.
Nu prea te-ai prins desi am fost destul de clar in posturile mele. Urasc trisarea, excrocheria, necinstea. Si cel mai mult urasc faptul ca prea multi oameni uzeaza de acestea sau macar le tolereaza. Si ii tolereaza si pe faptasi pentru motive puerile cum ar fi ca au carisma sau le sunt simpatici sau ca sunt fani. De aceea ne scaldam noi romanii in inconstienta. Alonso este un rau prea mic, dar daca am ocazia sa ridic tensiunea unora (doar cei de acel "soi" se simt atinsi pentru ca sunt cu musca pe caciula) nu ezit. Si atac aceste minunate "calitati" aducatoare de "succesuri" si pe forumuri ce trateaza cu totul alte subiecte, ca dovada ca nu Alonso este de fapt tinta.
As fi vrut sa pot vorbi la obiect si argumentat, uneori am interlocutori dispusi la asa ceva, dar daca nu se poate atunci recurg la glume pe seama lui Alonso si nu numai. De ce l-as ridica in slavi nemeritat? Sunt si asa destui care sa se ocupe cu asta. Mai bine deschizi tu ochii si recunosti ca ce s-a intamplat la Singapore nu este deloc scuzabil. Dar nuuu, tot ce poti vedea este ca il atac pe pretiosul Alonso. Atac sau nu, nu asta este important ci daca ceea ce spun este adevarat.
Dar tu poti trai multumit ca nu conteaza cum se umple burta atat timp cat se umple. Asa ca mai baga o shaorma si (ps) da-te jos de pe bietul vehicul cu doua roti ca nu ti-a gresit cu nimic ....
Schumacher ar fi procedat la fel sau .... nu ar fi procedat la fel. Nu stim. Si Schumacher a luat victorii de la coechipieri dar a si cedat in acelasi campionat si oricum era castigator detasat la sfarsit, putea chiar sa cedeze multe victorii ale sale si tot campion iesea. Deci si fara tot mare campion ar fi fost. Nici el nu este de iertat, dar nu poate fi comparat cu Alonso, si din aceasta comparatie sa socotim ca actiunile lui Alonso sunt de fapt de mare campion ....
Dar e mare, mare diferenta intre a primi o victorie nemeritata in locul locului doi si a fi autorul moral al unui accident in care poti sa-ti dai seama ca se poate termina tragic pentru multi oameni.
Poate ca Briatore si Alonso sunt celebri in F1, dar modul lor de a actiona nu mai este doar al unui trisor ordinar, ci sunt de-a dreptul iresponsabili. Nici Piquet care ar fi fost constrans nu este mai putin iresponsabil, doar mai putin trisor. Pentru mine e clar ca pe Alonso nu il mai intereseaza sa fie cel mai bun, sa se simta ca este cel mai bun, cel mai probabil pentru ca el constientizeaza deja ca nu este. Si atunci vrea doar sa ramana in statistici.
ma bucur ca vrei si poti sa vorbesti civilizat. Pentru ca imi dai posibilitatea sa-mi spun parerea decat sa ma tin de mistocareli.
Dupa parerea mea, nu as face comparatia aceasta si intre piloti. Pentru ca, din diverse motive, pilotajul a fost dificil indiferent de nivelul masinilor. Masinile actuale sunt mai greu de pilotat sub unele aspecte (G-uri, viteze mai mari, risc de vertij) dar mai usor sub alte aspecte (cutie secventiala, servodirectie).
Dupa parerea pilotilor, masina de F1 cea mai greu de pilotat ar fi cea din anul 1967 cand a fost si ultimul an fara forta de apasare. Dar erau cauciucuri inguste, dure, cu striatii, putere foarte mare. Pe scurt. nivelul de dificultate in ce priveste pilotajul a fost mereu ridicat. In plus, un anumit tip de masini vin mai bine pe un anumit stil de pilotaj. De aceea Schumacher a spus cand inca era tanar ca nu ar putea face mare lucru in alte masini decat monoposturi.
Asa cum am spus, era in care Champman facea mari pasi in F1 a fost atunci cand pasii mari areu posibili, in special din lipsa unor regulamente foarte stricte. Acum trebuie sa fi mult mai atent la mult mai multe aspecte.
Tocmai pentru ca nu avea tunelul de vant de acum (nici alte echipe nu aveau) munca era mult simplificata, mult mai jos din punct de vedere tehnic. Atunci dezvoltarea monoposturilor tinea mai mult de incearca si vezi ce iese decat de calcule elaborate.
Prima masina cu portanta negativa avea o aripa cat se poate de simpla. Nici macar nu a descoperit Champman portanta. Era deja de zeci de ani in aviatie. El doar a avut ideea de a o aplica in F1 cand niciun regulament nu ii interzicea asta. Daca nu facea Champman asta ar fi facut-o altul. Cu siguranta. Dar el are meritul (doar meritul acesta) de a fi primul. De aceea este cunoscut si celebru. Si Einstein e celebru pentru descoperirea sa. Dar necunoscuti actuali au dus teoria lui Einstein unde nici acesta nu visa.
Deci dupa mine, Champman este doar cel mai celebru tehnician F1.
ps: nicio problema ca nu discutam neaparat la subiect. Am discutat aici si de subiecte ce nu au nicio lagatura cu motorsportul si a fost ok din punctul de vedere al administratorului.
Mentalitatea aceasta de invingator este perceputa in mod diferit de oameni diferiti. Astfel, numai un anumit "soi" de oameni ar spune ca in cursa din Singapore 2008 Alonso a actionat asa din cauza mentalitatii de invingator. Alt soi de oameni, adevaratii oameni capabili dupa parerea mea, nu ar fi multumiti sa castige oricum.
Ultimele comentarii
178 in total