@@moldovean
Articolul ăsta probabil se va pierde că vin altele, dar de ce faci presupuneri fără să știi?
Dieselul meu nu scoate gram de fum, nici măcar la accelerări bruște, filtrul de particule funcționează perfect la fel ca toată mașina. Știi de ce? Pentru că 95% merge doar la drum lung. Pentru fâțâială am benzină și trotinetă electrică. Așa că poate ai învățat acum să nu mai dai verdicte bazate pe presupuneri și imaginații.
@ Mike
Nu e vorba de mașină în sine, ci de baterie. Toți producătorii dau garanție 8 ani la baterie. Bateria acelui Focus a murit la fix 8 ani. Iar bateriile nu sunt făcute de mărcile producătoare de mașini, ci de alte companii (LG etc.). Adevărul dureros pentru voi e că astea sunt bateriile și limitările lor.
Mașinile electrice nu sunt viabile ca mașini SH, pe lângă faptul că majoritatea sunt foarte scumpe la achiziție. Acum câteva săptămâni apăruse la știri un caz cu niște americani care luaseră pentru copilul lor un Focus electric din 2014 cu 11.000 $ și după 6 luni a murit bateria și trebuia schimbată. Prețul ei? 14.000 $, adică mai mult decât au dat pe mașină.
Da, bateriile sunt garantate 8 ani, iar la prețul lor, mașinile electrice nu prea pot fi folosite ca mașini uzate. Prin urmare, cei cu mai puține posibilități nu pot trece oricum pe electric. Adică le poți lua doar noi și să le dai la casat după 8 ani. Al meu Opel diesel tot de 8 ani e într-o stare perfectă și nu necesită piese mai scumpe decât valorează el.
Să mai vorbim de materialele folosite la construirea bateriilor care și ele se pot termina? Până nu avem o soluție reală pentru baterii, mașinile electrice nu sunt o soluție pentru mare masă de oameni.
Sute de cai peste sute de cai pe care oricum nu ai unde să-i folosești în afară de o accelerație brutală. În afară de asta, majoritatea mașinilor electrice au viteza maximă limitată. Așadar, sutele de cai sunt mai mult o găselniță de marketing ca să-ți ceară o căruță de bani ca tu să te lauzi prietenilor tăi la fel de superficiali ca tine.
Domnilor producători, dar ce-ar fi o mașină electrică de 90-100 cai, hai 150, cu o autonomie și timp de încărcare de bun simț și un preț cât mai abordabil pentru o masă mai mare de oameni? A, și ce-ar fi să faceți ceva cu bateriile alea ca să fie mai ieftine și mașinile electrice să fie soluții viabile și ca mașini rulate? Nu de alta, dar în SUA, acum puțin timp, cineva a luat un Focus electric din 2014 cu 11.000 $, după 6 luni a murit bateria și înlocuirea ei costa 14.000 $.
Ce tocmai am zis ar fi evoluție, nu sutele voastre de cai ale unor mașini pe care deja le cumpără tot mai puțini oameni de când cu inflația și criza economică.
Uau, ce surpriză! Nici nu ne așteptam să fie așa interiorul, mai ales că de o vreme producătorii bagă copy-paste la interioarele modelelor lor. Am așteptat în tensiune interiorul noului EQS SUV, probabil mașina cu cel mai stupid nume de pe planetă, și nu m-a dezamăgit.
Ultimele comentarii
805 in total