@Ccmax
Și pe mine mă stresau cei ce se băgau în fundul meu cu 180 în condițiile în care eu depășeam un camion cu 130-140 km/h (dacă ai 140 pe ceas, în realitate ai 135, ești legal). Știi ce am făcut de săptămâna asta? Având break, mi-am pus camera video în spate cu fața spre cei care vin din spatele meu. Deja are efect. Pe centura București, a venit unul tare în spatele meu, mi-a dat flash-uri și când a văzut camera imediat s-a potolit, a lăsat distanță între noi și a așteptat liniștit să depășesc camionul.
Și dacă unul mă șicanează, în cazul ăsta filmarea va fi luată în considerare de poliție. Din ce înțeleg legea, filmarea se ia în considerare dacă tu ești parte vătămată. Nu se ia în considerare dacă te apuci tu să filmezi așa pe unul și altul încălcând legea fără să fii implicat direct.
Mă bucur totuși că ce s-a întâmplat vara asta pe autostrăzile noastre au închis gurile celor care susțineau că prima cauză a accidentelor e lipsa autostrăzilor.
Nu, prima cauză e meltenismul foarte multor șoferi, lipsei de educație și de respect cumulată cu lipsa aproape totală de reacție a poliției rutiere și lipsa unor legi aspre precum suspendarea permisului pe 1 an și confiscarea mașinii. Da, autostrăzile ar reduce din accidente, dar fără o educație a populației tot vor fi accidente multe și pe autostrăzi comparativ cu țări mai dezvoltate.
P.S. îl mai știți pe ”șmecherul” de la TV care mergea pe banda de urgență și care zicea senin că are amenzi de 80.000 lei și nu le plătește că nu are nimic pe numele lui și că va mai face în continuare la fel? Ia să-i fi confiscat mașina ”șmecherului” (ok, nu e pe numele lui, dar cine e proprietar în acte să-și asume faptele lui), să-i fi suspendat permisul 2-3 ani și pentru amenzile neplătită băgat oleacă la niște muncă de șantier (nu la închisoare că acolo stă hrănit pe banii noștri). Oare mai era el așa ”șmecher” dacă aveam astfel de legi aplicate?
Revin și eu cu comentariu după aproape 4 luni că am văzut că s-a mai curățat atmosfera. De asemenea, acesta e un drum pe care îl fac de 2-3 ori pe lună și pe care am făcut zeci de mii de km. Văd aici tot felul de contra-propuneri, ceea ce e bine într-o dezbatere, dar:
1. Nu are sens să lărgești acostamentul și să-l faci bandă, iar drumum să devină cu 2 benzin pe sens pentru că:
a. cel mai probabil sunt necesare exproprieri pentru doar 1-2 metri în plus. Asta costă bani.
b. deja se lansează licitația pentru autostrada A7, acum pentru tronsonul Ploiești-Buzău. Pentru tronsonul Buzău-Focșani știu că documentația e gata.
Prin urmare, e inutil să investești atât să faci drumul 2+2 când deja e o autostradă a cărei construcție e gata să înceapă. Astfel, un 2+1 e mai logic.
2. La 2+1 exista riscul ca pe porțiunea cu o bandă să se aglomereze când o mașină se strica. Acum ei au propus ca banda aia singulară să fie ceva mai lată ca în cazul în care o mașină se strică să poată fi ocolită. Apoi, da, viteza poate scădea, dar am văzut cât de mult scad și accidentele. După ce autostrada e gata, acest DN2 2+1 va fi un drum lejer de parcurs. Un alt lucru pentru care se formează aglomerație când se trece de la 2 benzi la una este că șoferii habar n-au să conducă. Semnul îi anunță că în 500 m sau 250 m se îngustează drumul, ei accelerează să depășească și așa fac și alții după ei, apoi se trezesc că se îngustează drumul, în loc să se retragă din timp pe prima bandă. Aici e vorba de lipsă de educație și lipsă de inteligență.
Politic, Drulă pare să fie cel mai activ ministru al transporturilor din perioada post-decembristă și chiar mai înainte de asta. Nu îmi place USR, dar el e singurul ministru de acolo care mi se pare că face, în general, cam ce trebuie. Și mă scârbește când văd cum îl atacă Cîțu când omul are performanțe cum nu a avut alt ministru al transporturilor de zeci de ani. Da, și Drulă a aruncat cu niște vorba aiurea spre Cîțu la faza cu demiterea lui Voiculescu, dar spre binele nostru ar fi bine ca Cîțu să-l lase în pace. Și PNL a mișcat binișor în 2020 cât a avut ministerul comparativ cu PSD, dar dacă nu venea Drulă nu cred că A7 era atât de avansată acum. Probabil nici nu se mai începea. Omul ăsta a deblocat multe blocaje și a mișcat lucrurile foarte repede, semn că la noi s-a putut până acum, dar nu s-a vrut.
Or să vină iar haterii de serviciu, chiar dacă ați menționat la final partea cu controversa. Din păcate, în ultimele luni zona de comentarii a Automarket a fost invadată de niște oameni care dau impresia de analfabeți funcționali. De ce zic asta? Că le zici unele realități și cu dovezi și ei o țin pe a lor sau înțeleg un text sau un comunicat fix pe dos.
Ultimul exemplu este articolul cu Arkana unde am zis că versiunea rusească e făcută pe vechea platformă B0, modificată ce-i drept și numită acum B0+, dar tot platformă de Clio 2 din anii 90, iar cea europeană pe noua platformă CMF-B și am fost umplut de minusuri deși era un adevăr, iar unul pe acolo tot susținea că refuză să creadă așa ceva. E pur și simplu noaptea minții. Intri pe un site auto, habar nu ai informații de bază despre mașina respectivă, dar te dai mare cunoscător și, deși ți se aduc dovezi, tu o ții pe a ta că nu crezi că e platforma B0. E ceva de te lasă mut. Și au mai fost și alte exemple.
Plus veșnicul naționalism ceaușist cu străinii care ne fură și ne vor răul care s-a împrăștiat pe platforma asta în ultima vreme. Naționalismul ăsta oricum e strâns legat de analfabetismul funcțional.
Prin urmare și spre bucuria acestor oameni, eu mă retrag de pe această platformă de comentarii urmând să reconsider decizia dacă lucrurile se vor schimba. Voi continua să citesc articole, dar în comentarii să își facă de cap noua generație de ”cunoscători” auto.
Ultimele comentarii
805 in total