Exact ce spuneam pentru cei care insistă că un SH de 5-10 ani e mai sigur ca Daciile actuale. Nu, sunt probabil cam la același nivel. Pentru că dacă EuroNCAP ne-ar lua mașinile noastre de 6-10 ani (ca să nu mai zic că majoritatea au peste 10 ani) probabil că ne-ar da 0 stele (să fim serioși, majoritatea nu avem sistemele actuale de asistență pe mașinile noastre SH) sau 1 stea. Să zicem că alea premium tehnologizate ar lua 2-3 stele.
Dar la fel, dacă Logan / Sandero 3 ar fi testate pe baza normelor pe care au fost testate mașinile noastre SH, ar luat 5 stele având în vedere că la structură au luat 4 stele pe criteriile actuale.
Spre exemplu, Opelul meu Astra J din 2014 a avut la vremea lui 95% la siguranța pasagerilor. Logan 3 are 70%. Dar dacă mi-ar testa Opelul acum nu știu dacă i-ar mai da 95% la siguranța pasagerilor pentru că mi se pare că au crescut pretențiile și aici. Dacă greșesc strict aici pe informațiile cu siguranța pasagerilor, vă rog să mă corectați.
Exemplu clar e Panda cu 5 stele în 2011 și 0 stele în 2020. Aceeași mașină, dar alte pretenții ale EuroNCAP.
Așa că noi, cei 80-90% cu mașini de 5-10-15 ani, am lua 0-1 stele la EuroNCAP cu modelele noastre pe baza criteriilor de acum.
Ar fi frumos totuși ca românii să mai renunțe la prejudecăți și să se informeze corect. Nu neapărat să susțină Dacia, nu trebuie să își cumpere sau să aprecieze marca asta, dar măcar să se informeze corect fără perdeaua prejudecăților.
Chestia asta numită ”Fit for 55” nu afectează doar mașinile, ci dacă se va implementa, multe națiuni vor fi afectat de mărirea prețului la încălzire. Și pare că va fi o mărire destul de consistentă. Ori a te încălzi iarna deja nu mai e lux cum spun eco-socialiștii că e mașina, ci o necesitate. Iar când atingi într-o necesitate vitală a omului, înseamnă clar că UE a luat-o razna. Și nu de ieri, de azi. Cum spunea cineva, dacă UE se va desființa, de la prea mult verde i se va trage.
@eu
Eu am o reținere și o să-ți spun și care e aia: imperialismul chinezesc. China nu doar că nu e o țară liberă, ci este una care se folosește de orice pârghii, inclusiv companiile de tehnologie, pentru a-și spori influența mondială , a implementa ceea ce ei numesc socialismul chinezesc și în alte părți ale lumii după cum și-a manifestat dorința Xi Jinping și a coloniza prin îndatorare alte națiuni.
Iar pentru cei care spun că și americanii au făcut asta sau că și alți occidentali au făcut la fel, asta este adevărat, dar măcar ăștia te lăsau să faci ce vrei tu și în țările astea, inclusiv cele influențate de ei există un nivel destul de ridicat de libertate (chiar dacă UE se chinuie să reducă gradul de libertate). Dar în socialismul chinezesc trebuie să îl preamărești pe lider, ești urmărit peste tot de camere video (știu, știu, și Google ne urmărește mișcările, dar tot nu a ajuns încă la nivelul Chinei) și, mai nou, ai un scor social unde, dacă nu trăiești pe placul partidului, ți se taie din ”beneficii” ca să le numesc așa, adică nu mai ai voie să mergi cu trenul, avionul și cine știe ce alte interdicții îți mai pun. Și mai citiți mărturii ale oamenilor persecutați de guvernul chinezesc (creștini - nu degeaba există biserici subterane în China separate de alea de stat unde guvernul decide ce să se predice și unde doar unele părți din Biblie sunt aprobate, uiguri, tibetani, etc.)
Așa că prefer sistemul occidental cu toate bubele lui decât totalitarismul chinezesc care vrea să-și întindă tentaculele și în alte părți ale lumii. Și știu că și la noi sistemul chinezesc are destui apărători cărora astea li se par exagerări sau propagandă, deși pandemia asta ne-a arătat adevărata față a Chinei.
Prin urmare, nu, nu iau în serios produsele chinezești. Le prefer pe alea europene, americane, coreene și chiar indiene decât chinezești.
Același design reinterpretat cu mici diferențe. Asta înseamnă costuri mai scăzute, profit mai mare. Și oricum, la ce tot lansează atâtea mașini electrice dacă sunt așa scumpe încât nici măcar occidentalii de rând nu și le pot permite toți?
Ultimele comentarii
805 in total