Iar noul Dodge Journey prezentat recent pentru Mexic este de fapt un Trumpchi GS5. Uite așa vin chinezii, sub alte mărci. Dacă nu vreți mărcile lor, nicio problemă, vin deghizate sub mărci mai cunoscute. Iar Occidentul va continua să slăbească din cauza propriei prostii și nebunii.
Vânzări prima jumătate a lui 2021:
Dacia Sandero - 95.248 (locul 5 în clasă peste Polo care are 83.219)
i20 - 32.182 (locul 14 în clasă)
Dar pentru că la Sandero se adaugă și Stepway facem așa:
i20 - 32.182
Bayon - 2.268 (dar cu vânzări care au început doar de 3 luni)
Kona - 55.501
Toate 3 = 89.951, adică tot sub Sandero
Stonic, fratele lui Bayon are doar 28.571 (locul 18 în clasă).
Probabil Bayon va avea maxim 50.000 bucăți în 6 luni, dar mai sigur sub 50.000 având în vedere că fratele Stonic nu trece de 30.000.
Iar alt favorit al vostru, SsangYong Tivoli, a vândut în prima jumătate a lui 2021 fabulosul număr de 1.829 de bucăți (locul 31 din 38 în clasă).
Sursa: carsalesbase.com
Ce am reținut:
- motorul de top e 1.0 de 100 CP. În clasa asta, destul de multe modele se opresc pe la 100-110 CP și folosesc 1.0. Asta ne arată că ura acordată lui Sandero pentru motorizări a fost cam gratuită sau, dacă nu a fost gratuită, atunci să îi criticăm și pe ceilalți la fel.
- plastic tare - dar criticăm pe Sandero pentru plastic tare care e chiar mai puțin pretențios decât Bayon.
- spațiu suficient pentru persoanele de până la 1.80 m înălțime. Carevasăzică, eu la 1.82 stau cam înghesuit în Bayon. În Sandero Stepway îmi rămân cam 2-3 degete la genunchi după ce mi-am reglat scaunul șoferului pentru înălțimea mea. Testat de mine. Avantaj Sandero.
- Siguranță de cel puțin 3 stele în standard bazat pe Stonic. Dar Stonic a fost testat în 2017, iar de atunci testele s-au înăsprit mult. Acel Stonic testat în 2017 nu ar mai lua acum 3 stele în versiune standard, ci probabil 1-2 stele. Luase 5 stele în 2017 cu safety pack-ul adăugat, dar ăla ridică prețul. Iar cele 5 stele din 2017 nu mai sunt 5 azi cu siguranță. Totuși, având asistent de păstrare a benzii, frânare automată de urgență, precum și recunoașterea semnelor de circulație, Bayon poate lua 4 stele pe criteriile de azi în versiunea full. Poate 5. Știm că fix dotările menționate mai sus l-au privat pe Sandero Stepway de cele 4 stele după cum însuși au menționat cei de la EuroNCAP.
Avantaje Bayon:
- să zicem discuri de frână spate că unii români au făcut o obsesie pentru asta, deși la 1200 kg sunt ok și tamburii.
- tehnologia mai multă pentru cei doritori (are ecran digital etc.) Pentru cei ce vor o mașină simplă, ăsta oricum nu e un avantaj.
- portbagajul (în versiunea standard, nu mild hybrid).
Dezavantaje:
- spațiul în spate vs Sandero
- garda la sol - AM nu a menționat cât e. Am căutat eu și e 16 cm vs 18 cm la Sandero Stepway
- prețul - chiar și cu reduceri varianta full e cu 4000 euro mai scump ca Stepway full. Știu, rabla, dar și la Stepway poți băga rabla și să îl scoți sub 15.000 full, poate la un 13.000. Iar 4000 diferență în clasa asta e ceva, nu e ca și cum vorbim de mașini de 80.000 euro unde o diferență de 4000 nu e mare lucru.
- desigul - e diferit, da. E ieșit din comun, dar mie mi se pare urât, schimonosit. Iar linia generală a mașinii duce puțin și spre MPV. Aici cred că Sandero Stepway e mai bine proporționat și arată mai bine.
Una peste alta, o mașină corectă, cu un raport preț-calitate foarte bun, dar doar cu puțin superior lui Sandero la o diferență de cel puțin 4000 euro. Diferență pe care destul de mulți nu vor fi dispuși să o plătească. Asta ne-o spun statisticile din vânzări.
Stopurile s-au scumpit pentru că LED, pentru că design alambicat, pentru că stopuri cu bancă LED, pentru că baba suferă la frumusețe și banda LED e cool.
Da, era cool când o văzusem prima dată pe Porsche 911, acum când toți abuzează de acest artificiu de design, nu prea mai e.
Ultimele comentarii
805 in total