@Seriff are dreptate. La asta mă gândeam și eu.
Cică autonomie între 280-330 km. Asemenea mașini sunt folosite pentru mers cu familia, adică pasageri și bagaje. Vă dați seama că încărcată probabil nu ai nici 200 km autonomie. Fix la o mașină care tocmai de autonomie mare are nevoie.
Singura logică ar fi aceea că versiunile pentru pasageri ale acestor modele au vânzări oricum mici așa că nu îi afectează foarte mult și mai scad și ei emisiile la nivel de marcă.
Ecrane în loc de oglinzi, ecran în fața șoferului, ecran pe mijloc, ecran pentru pasagerul față, ecrane pentru pasagerii spate, ecrane, ecrane, ecrane. Tocmai când medicii germani anunțau de curând că din cauza pandemiei (mai exact că au stat la ecrane) tot mai mulți copii au dezvoltat miopie. Trăiască societatea modernă multi-ecran dezvoltată!
@GabrielNica
5.5 e încă mult pentru un diesel. La 130 pe autostradă îmi ia în jur de 5.3, dar am zis să pun mai mult. Apoi, cum zicea cineva, la tren ai pus costurile până la gară și înapoi? Plus că varianta voastră e ok doar pentru cineva care nu prea iese din oraș.
Dar cum ajung eu cu trenul la Cuca Măcăii? Aaa, trebuie să iau trenul până la cel mai apropiat oraș, apoi eventual să caut vreun autobuz/microbuz. Plus timpul pierdut că cine știe la câte ore distanță e următorul microbuz. Timpul înseamnă bani.
Auziți, dar unuia ca mine care face 30.000 km pe an (și multora ca mine) tot trenul ne recomandați?
@mog
Trenul și orice altceva în afară de mașină și, eventual, o motocicletă, nu-ți oferă libertatea de mișcare pe care ți-o oferă mașina. Ca să nu mai vorbim de preț pentru că un bilet la trenurile de viteză costă aproape cât un bilet de avion. Și când pleci cu familia, plătești bilet pentru fiecare, pe când cu mașina diferența de combustibil nu e mare dacă e încărcată cu bagaje și 5 persoane.
O să-ți dau un exemplu de la noi unde deși trenurile sunt varză, au prețuri mai accesibile.
București - Cluj - 91 lei/persoană la clasa a doua. 2 pers = 182 lei doar dus. Dacă ai copil care nu e elev, 47 lei (am verificat mai devreme). Dacă e elev e 0 lei. Deci, dacă ai 2 copii care nu sunt elevi mai adaugi 94 lei. Iese 276 lei dus pentru toți. Cu întors ajungi la 552 lei.
Cu o mașină diesel la consum mediu de 5,5 (am luat consum mai mare; să zicem că ai și 250-300 km de autostradă în funcție dacă ieși la Turda sau mergi până la Gilău/Nădășelu, în fine) la o distanță de 440 km ies 24,2 litri de motorină. Cu un preț de 6,20 pe litru (MOL, OMV, la Petrom e mai ieftin) iese 150 lei călătoria pentru TOȚI.
Așadar, 300 lei dus-întors față de 552 la tren sau 364 lei la tren dacă copiii sunt elevi și nu plătesc. În oricare caz ieși mai ieftin cu mașina, ajungi și mai repede și ai și mai multă libertate de mișcare.
Și asta la noi unde trenurile sunt vai de ele și mai ieftine. În țările cu infrastructură feroviară dezvoltată, diferența de preț dintre călătoria cu mașina și trenul pentru o familie e mult mai mare.
La avioane e asemănător dacă nu prinzi o mega ofertă. Plus că avionul poluează de rupe, mai ales pe rute interne destul de scurte.
Ultimele comentarii
805 in total