Era și cazul. Am mai menționat eu în trecut pe aici că în gama lor electrică era un haos total.
Adică aveai e-tron simplu care e SUV, apoi e-tron GT sedan sportiv, apoi Q4 e-tron (?!) care e și el SUV și apoi în China Q5 e-tron, tot SUV. Mi-e greu să cred că în 2018 când l-au lansat nu știau că le vor lansa și pe celelalte menționate.
Totuși, ciudată ar fi și rebotezarea lui Q8 e-tron. Avem așa:
- Q4 e-tron la 4,59 m lungime (deci compact oarecum. Da, compactele au ajuns la lungimea asta - pe Astra J ST am 4,70 m lungime și e compact. În fine).
- Q5 e-tron de China - 4,88 m lungime (deci mediu pentru un SUV după standardele de azi).
- etron (viitor Q8 e-tron) - 4,90 m lungime - dar e tot SUV mediu.
Ori varianta Q8 pe combustie are 4,99 m lungime, iar Q7 are 5,07 m lungime.
Deci ori nu vor face ceva mai mare decât Q8 e-tron, ori vor apărea Q9, Q10 etc. ceea ce ar fi bizar.
Ținând cont de dimensiuni, mai bine ar fi fost să redenumească e-tronul sub Q6 e-tron ca să lași loc pe viitor unui model potențial mai mare.
Deci haosul continuă la Audi în ceea ce privește numele electricelor.
Tot mai mulți producători insistă cu luminile pe 2 nivele... sunt atât de urâte în majoritatea cazurilor! La fel și cu banda LED care se întinde pe tot spatele mașinii. Era așa faină și interesantă când am văzut-o prima dată pe 911, apoi a apărut la toți și deja devine agasantă.
- Aygo, mașină de clasă A, abia încapi în spate, motor 1.0 aspirat de 72 cai - 13.970 euro
- Dacia Jogger, mașină de clasă C, 7 locuri, motor 1.0 turbo de 100 cai - 13.990 euro
Mă întreb cine o să mai cumpere mașini dacă producătorii nu se potolesc cu prețurile... Știu, inflația, dar scumpirile astea nu sunt de curând. O să mai cumpere mașini eventual marile corporații. Iar nouă după ce ni se strică mașinile vechi de tot poate ne luăm un cal :) Că tot se promovează transportul eco.
Dincolo de gluma mea de mai sus care are mai mult decât o sămânță de adevăr, este adevărat că Passatul e o mașină bună, dar din păcate gusturile celor care își permit mașini noi se schimbă. La asta adăugăm fanatismul sectar ecologic al UE și uite că avem astfel de situații în care mașini bune și legendare dispar.
Legat de discuția break/sedan, e clar că în Germania break-ul e la putere, iar esticii încă preferă mașinile sub formă de sedan. De când românii aduc mașini din Germania, au trebuit să se obișnuiască cu break-urile și mulți din ei le-au văzut avantajele.
Consider că un sedan e mai elegant, dar și un break poate fi și astăzi avem exemple de destul break-uri care nu seamănă a dric, ci au un design frumos. Bine, Passat B8 break seamănă a dric, dar măcar e foarte practic.
Eu am condus break-uri la viața mea și am avut și sedan, și hatchback, și monovolum, și fastback și acum am break. În termeni practici e greu să rivalizezi cu un break. Am cărat o grămadă de chestii cu el pe lângă bagaje. Ca să nu mai spun că la un sedan gura de încărcare e destul de mică și ajung greu la obiectele împinse în fundul portbagajului.
În fine, sunt avantaje și dezavantaje la fiecare tip de caroserie și până la urmă frumos ar fi să încetăm să ne mai râcâim unii pe alții că unuia îi place sedanul și altuia break-ul.
Ultimele comentarii
805 in total