Interesul pentru electrice a crescut, nu? De aceea un amplu articol în The Telegraph de curând ne arată cum vânzările de electrice stagnează, cum ele sunt impuse, dar oamenii nu le vor și cum VW a dat sute de oameni afară de la uzinele ce produc mașini electrice pentru că au oprit producția o vreme din cauza lipsei de vânzări? Iar dieselul a scăzut ca pondere pentru că nu mai e oferit de producători, nu că renunță oamenii de bună voie la el.
Nostalgie :) Prima mașină pe care am condus-o după ce am luat permisul. Un 1.7 DTI de origine Isuzu de 75 cai. Varianta de echipare Selection. Și acum țin minte când am zărit-o la vânzare în curtea școlii de șoferi. Era a profesorului de legislație. L-am chemat pe taică-miu, a văzut-o, a mers puțin cu ea și a luat-o. Asta se întâmpla în 2008 și mașina era din 2002. A costat 6600 Euro și avea 129.000 km.
A rămas în familie până în 2020 și s-a plimbat de la un membru al familiei la altul pe măsură ce se obțineau permise de conducere în familie. Am dat-o în 2020 cu 1250 Euro și cu 272.000 km la bord.
N-a făcut deloc probleme decât abia când a ajuns pe la vârsta de 15-16 ani și singura bătaie de cap serioasă a fost cu calculatorul de la pompa de injecție, problemă tipică la această motorizare. Totuși, până la vârsta aia a mers brici. A cumpărat-o o cunoștință care lucrează în construcții și a pus-o la muncă. În 2023 i-a luat turbină, garnitură de chiulasă, a mai pus-o la punct și a zis că mai trage de ea 2-3 ani deși are deja 21 ani mașina.
Soacră-mea încă are una din 2001 luată în 2015, dar 1.6 benzină, numai că motorizarea aia a stors-o de bani. A avut probleme multe cu ea.
Acum am un Astra J din 2014 și sunt și eu uimit cum în 3 ani am absolut ZERO probleme. Chiar zero. Dar am și grijă de ea și merge doar la drum lung.
Știu că Opel nu e cea mai fiabilă marcă, dar eu am avut două și ambele s-au nimerit mașini foarte bune fără să-mi facă probleme.
Oricum, Astra G e o legendă deja pe șoselele României alături de Golf 4 și Logan 1. Mașinile care au adus omul de rând în modernitate la mijlocul și finalul anilor 2000 (comparativ cu vechile Dacii 1310).
@Banditos
Nu mă deranjează foarte tare să se încăpățâneze cu electricele atât timp cât aduc prețurile la niveluri pe care să și le permită omul de rând și atât timp cât o electrică poate fi viabilă ca mașină SH. Dar când te lasă bateria după 8 ani și ea costă mai mult decât valoarea mașinii la acel moment, prin impunerea lor, cei cu venituri mai mici vor avea libertatea de mișcare drastic redusă. Și nu mă luați cu d-alde ride sharing, trenuri, autobuze sau mai știu eu ce. Nimic nu îți oferă libertate de mișcare ca mașina personală.
Ultimele comentarii
805 in total