Da, e tot mai scump... Pe de altă parte Vitara are 4,18 m lungime, iar Duster 4,34 m. Diferența e destul de mare. Apoi, Vitara și Tivoli sunt mai mult de fâțâială prin oraș, Duster e mai de corvoadă și umblat prin... praf (vezi numele). Ca să nu mai zic că Duster are o gardă la sol net superioară tuturor din clasă (mai puțin Jeep Renegade cred).
Deci, dincolo de preț, rivalii lui nu prea sunt rivali. Oamenii nu prea își cumpără Duster să meargă prin oraș și să ducă copiii la școală cum fac în cazul Vitarei sau a lui Tivoli sau Kamiq (Cam Mic :D) sau Crossland etc. Nu prea am văzut oameni să folosească Dusterul cum sunt folosiți rivalii, adică de fâțâială, ci la muncă ca un cal de corvoadă.
Or, în cazul ăsta, Duster nu prea are rivali... totuși, 25.000 e foarte mult pentru o mașină pe platformă veche. Sandero și Logan, deși nu SUV e clar, au interioare mult mai calitative, platformă nouă și sunt cu vreo 10.000 euro mai ieftine în variantă full.
Se profită mult și de nebunia oamenilor cu SUV-urile în ce privește prețul. Chiar și pe piața SH, dacă un model e așa-zis SUV (majoritatea sunt crossovere sau breakrui/hatchbackuri înălțate), pac cu câteva mii de euro mai scump decât suratele neînălțate. Deși nu are 4x4, nu are cine știe ce gardă la sol... zic acum de SUV-uri în general, nu de Duster.
În final, legat de acest Duster, 18.000 și era de luat. Nu 25 :)
Fața parcă nu se potrivește cu spatele, dar în același timp are un design care mă atrage. E modern, dar parcă și un iz retro în același timp. Oricum, e altceva. Și apreciez la Hyundai că face design diferit pentru fiecare model nu ca VW unde ID.3, 4 și 5 au cam același interior, iar la exterior sunt foarte asemănătoare sau ca Mercedes care face cam aceeași caroserie sub diferite dimensiuni, căci asta e ce au ajuns acum clasele C, E și S. Bravo lor!
Plânge cel puțin jumătate de Românie după Passat. Ce se face românul fără mașina supremă, idolul lui după BMW?
Legat de subiect, mașina asta e un ID.5 care nu e înălțat. Silueta e aproape identică, ba chiar și designul general. Probabil și interiorul va arăta aproape la fel, cu mici modificări pe ici pe colo.
Practic, ni se oferă cam aceleași mașini în diferite variante de dimensiuni.
Pe vremea când căutam să-mi iau Lodgy voiam benzină, iar după căutări am văzut că 1.2 TCe era un coșmar pentru mulți. 1.6 aspirat nu găsisem cu 7 locuri ceva potrivit și așa am ajuns la bătrânul 1.5 dci. Mă tenta TCe-ul, dar mă îngrozea experiența altora cu el. De aia l-au și retras. Probabil era atât de rău că nici nu mai merita actualizat.
@MV
Așa e, am avut Mondeo mk4 și, dincolo de avantajele pe care le avea precum spațiul uriaș, confortul la rulare, stabilitatea pe șosea, ca fiabilitate a fost mediocru spre slab. Adică în cei aproape 6 ani și jumătate în care l-am deținut (de la 190.000 la 280.000 km - reali, că pe bord era altceva :))) am băgat peste 7000 euro în el, adică încă o dată banii dați pe el. Bine, aici intră și reviziile, anvelopele, nu doar problemele. Dar ca probleme: broasca de la capotă (nu se mai închidea, problemă comună), caseta de direcție (altă problemă comună, nu se rupe, dar scoate sunete aiurea) plus tot felul de mărunțișuri sâcâitoare pe care nu le mai țin minte.
În schimb, dacă tot zici de Astra, acum am Astra J 1.6 CDTI din 2014, luat acum 2 ani la 148.000 km, iar în 2 ani și 40.000 km (95% extern) am avut ZERO probleme tehnice. Chiar acum 2 zile am fost la revizie și mecanicul a zis că e ca nouă. I-am luat doar plăcuțe de frână, atât.
Din păcate, Ford are o imagine destul de șifonată la capitolul fiabilitate, deși a produs și multe modele legendare și foarte bune și cred că au fost și oameni care au fost mulțumiți de ele.
Eu, per total, am rămas cu o impresie cel mult mixtă după experiența Ford. Nu zic că nu aș mai lua vreodată (niciodată să nu zici niciodată), dar în mod clar e pe ultimele locuri în lista mea dacă ar fi să iau vreo altă mașină.
Ultimele comentarii
805 in total