Exista totuși mijloace de combatere a fraudei.
https://mattersoftesting.blog.gov.uk/how-were-combating-fraud-and-error-within-the-mot/
In schimb in Romania se fraudează in mod uzual. Acum o luna am văzut. Mașina a picat cu brio testul de emisii și un far bătea strâmb. Farul se putea îndrepta ușor, emisiile nu. A trecut nenea alte cifre la emisii pentru 70 RON. Nici farul nu a fost îndreptat. Se și bucura că îi vine la test o mașină mai veche, știa că îi iese ceva.
In UK unde locuiesc eu mașinile SH care au avut accident sunt marcate ca atare.
Cat S – Structural damage that can be repaired
Cat N – Non-structural damage that can be repaired
Mai sunt doua categorii dar alea se refera la mașini care nu mai merg.
Când te uiți pe un site de mașini SH, de exemplu autotrader.co.uk, masina e marcata Cat S dacă vânzătorul, de obicei un service, a luat mașina de la asigurator, a reparat-o și o revinde.
Iar tu, cumpărătorul, poți filtra dacă vrei sau nu sa îți afiseze și astfel de mașini.
Se fac și smecherii? Probabil, dar e penal și aici justiția ficționeaza. E puțin probabil să riște pentru mașini relativ ieftine.
Diferența e ca în România nu exista (sau nu știu eu sa fie) un astfel de sistem. Când cumperi un SH de pe olx nu știi imediat dacă mașina aia a suferit stricăciuni la structura și nu e nimeni responsabil dacă reparația nu e bine făcută. Trebuie sa mergi tu sa o verifici, ceea ce de multe ori se întâmplă după ce ai cumpărat-o, dacă se întâmplă.
Numai vorbim de datul km înapoi care e o practica comuna.
Ultimele comentarii
622 in total