Inițial și eu încărcam direct de la priza obișnuită, din garaj. Până la urmă am instalat un încărcător dedicat, monofazic, care știu ca îmi încarcă bateria în intervalul orar în care prețul e redus, și e mai sigur. Nu am observat sa se învingă priza obișnuită dar dorm mai bine știind ca am în încărcător dedicat, testat, limitat la amperaj și poziționat în afara locuinței. Menționez ca garajul e incorporat în casă.
Atât Mercedes cât și Audi s-au reorientat și adoptă aceeași strategie ca și BMW: modele termice și electrice similare ca design și nomenclatura, dar cu platforme diferite (platforme noi în cazul celor electrice, platformele vechi în cazul celor termice). Totuși Audi merge pe un design oarecum mai diferit la electrice, mai cizelat, în timp ce termicele par sa bastardizeze vechiul design (vezi A6/Q6 vs A5/Q5).
Strategia are și dezavantaje: platforma electrică îți permite sa împachetezi altfel componentele, sa ai o capotă mai scurta și mai mult spațiu în habitaclu. Dacă designul e la fel ca la versiunea ICE atunci nu poți beneficia de flexibilitatea asta.
Mai exact: concurenta va oferi mașini mai încăpătoare, mai utile în aceiași segment.
O alta diferența interesanta e ca BMW a ales sa introducă noul design, dar și noua tehnologie EV la cele mai importante modele, ca vanzari: 3, X3. Mercedes a început cu un model mai de nișă: CLA. Dacă nu e bine primit nu afectează vânzările modelelor tradiționale.
Exprimarea e evident greșită. E vorba de putere, nu de curent.
Iată textul din autocar.co.uk: With a charging voltage of up to 1000V and a maximum current of 1000A, the system can sustain 1MW (megawatt) charging power.
Dacă încărcătorul e bine izolat nu ar trebui sa fie probleme.
Troleibuzele sunt alimentate la 750V, în București, în alte orașe chiar la 825V. Cu toate astea vatmanul își pune niște mănuși și conectează/deconectează troleul.
Dacă implementarea e greșită și 220V e suficient ca sa mori.
In altă ordine de idei: nu vom vedea încărcătoare de 1MW prea curând. Eu sper sa se înmulțească cele de 350kW. Și sa se înmulțească mașinile care accepta 350kW. Momentan vorbim de 150-200kW, cu câteva excepții.
Partea cu viteza maximă e pentru piloți profesioniști.
Eu merg din când în când la Silverstone. E foarte distractiv să dai câteva ture în Aston Martin. Dar nu mergi la viteza maxima, nici macar aproape, fie si pentru ca strangi din fund pe viraje.
Ultimele comentarii
622 in total