PS: Foarte rusinos sa ofere un model de buget ca Daewoo Gentra Multi-link iar Haudi sa fere pe TT si alte cateva modele punte :))))). Eu imi cumpar gentra aia si dupa ma dau cu TT pe circuit . Pun si pariu care va castiga.
Ma minunez si rad de ceea ce citesc aici . Auzi tu : ''in prezent exista doar multi-link si cu bara de torsiune'' , zise un ''maestru'' al domeniului automobilistic.
In prezent sunt urmatoarele tipuri de suspensii :
1. puntea rigida low-cost pe care o ofera nemtii pe minunatele lor masini
2. puntea semi-rigida sau semi-independenta cu bara de torsiune
3. suspensia independenta Mac Pherson ( cu bara de torsiune )
4. Suspensia Multilink
Dintre toate nemtii au ales-o pe cea mai accesibila : puntea rigida low-cost. Puntea rigida nu are nici o bara de torsiune, este doar o grinda , o osie ca la caruta trasa de cai in care mergi tu de la A la B. Dupa comentarii consider ca esti destul de inapoiat sa circuli cu un mijloc locomotor propulsat. De asta ii si zice punte , fiiecare roata lucreaza dependent , adica punte cu oscilatie dependenta a rotilor.
Honda CR-Z nu are nici o legatura cu piata Europeana , iar pe ea avem punte rigida in H + Watts link care nu apare in imagine , nu in forma U ca la hitleristele low-cost esti varza .
PS: Esti varza din nou . Daewoo Gentra este un Chevrolet Lacetti hatch la partea frontala si un Lacettii sedan la partea posterioara + lateral . Ce Aveo indrugi ? Nu vezi ca harbar n-ai cu ce se mananca domeniul auto ?
Doamnelor si domnilor, asa arata un Daewoo Gentra. Voi ce credeti , e corect ce spune bolnaviorul nostru ? Arata a Aveo sau a Lacetti ?
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201403-192wfxi/LS/201403-192-orsdi-ABETO8oTX3.jpg
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201403-192wfxi/LS/201403-192-orsdi-0dt7xfxu3m.jpg
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201403-192wfxi/LS/201403-192-orsdi-FHNRbhBl8e.jpg
Esti varza baiete.
PS: Noi nu traim in piata americana. ''N-ai sa vezi modelul X vandut pe piata americana cu mai putine dorari ca acelasi model vandut in Europa'' .Serios ? Esti informat din plin cand spui asta ? Afla ca multe modele care se vand in america sunt mult mai prost echipate ca cele din Europa .
Iti dau cateva exemple :
1. Honda CR-V 2016 facelift , la ei vine cu elemente nevopsite , fara proiectoare, jante de tabla si A/C
https://www.youtube.com/watch?v=-7xm1jwLrZs
2. Ford Mustang 2016 acelasi lucru .Si multe alte exemple . In EUropa nu ai sa vezi un CR-V atat de prost dotat, si asta fiindca europenii sunt pretentiosi la dotari . Americanii nu. Ei folosesc masina ca pe o necesitate atat.
Se vede ca turbina este optimizata mai bine ca la hitlerista poluanta. Japonezii au studiat mai bine curba de cuplu . Cat despre final. Pacat ca testul nu e pe 4/4 mile , ca GTI-ul manca bataie , are o viteza max de 250km/h pe cand Type-R de 270 km/h .
PS: Asa este, Toyota Corolla nu are Multi-link pe spate , ci semi-independenta cu bara de torsiune , adica costuri suplimentare fata de puntea rigida, adica net superioara oricarei pojghite germane cu punte rigida.
@Kote,
Tu chiar crezi ca eu am stat sa-ti citest aberatiile ? Nu vezi ca nu are nimeni trebuinta sa bage de seama balariile tale ? Eu vorbeam de suspensie cu punte rigida spate, nu de suspensie cu bara de torsiune care poate fii semi-independenta sau total independenta . Pe ce lume traiesti ? . M-am oprit fix aici : ''Inca ceva, daca ai punte rigida, rotile nu lucreaza dependent una fata de cealalta'', bai esti nebun ? Dar cum lucreaza ? independent ? Chiar tu ai zis mai sus ca puntea rigida are o grinda. Puntile rigide, sau punti cu oscilatie dependenta a rotilor, sau punti cu suspensie dependenta sunt puntile la care lagarele rotilor sunt legate intre ele printr-un element rigid (grinda). In consecinta, la trecerea peste un obstacol a unei roti, cealalta roata se inclina simultan si egal, provocand inclinarea si deplasarea transversala a caroseriei. Asa cum am zis sus REPET pt papagali : Suspensia Independenta lucreaza independent , la puntea rigida fixa fiecare roata lucreaza dependent una de cealalta. E la mintea cocosului. Puntile fractionate (articulate), sau puntile cu oscilatie independenta a rotilor, sau puntile cu suspensie independenta sunt puntile la care, deplasarea unei roti la trecerea peste un obstacol nu impune si deplasarea celeilalte roti (rotile se pot deplasa independent) deoarece lipseste legatura rigida dintre roata din stanga si din dreapta.
Iar acum vine puntea-semirigida , sau semi-independenta cu acea bara de torsiune. Hai sa-ti dau mura-n gura : Puntile semirigide permit deplasari relative de mica amplitudine ale rotilor prin deformarea la torsiune a grinzii de legatura dintre roti (grinda cu epura controlata).
Puntile articulate au fata de puntile rigide urmatoarele avantaje: - imbunatatesc confortul deoarece reduc masa nesuspendata; - imbunatatesc tinuta de drum deoarece deplasarile rotilor nu se influenteaza reciproc deci nu lucreaza DEPENDENT ; - micsoreaza oscilatiile de ruliu ale caroseriei si maresc stabilitatea automobilului; - permit dispunerea intre roti a unor elemente ale sasiului (motor, cadru etc.), deci coborarea centrului de masa si cresterea stabilitatii;
Este tare greu pt unii sa inteleaga. Oricum ce legatura are suspensia indenpendenta sau semi cu ce am zis eu ? Eu am zis de puntea rigida care se gaseste pe nemtoaice, si care-i cel mai ieftin tip de suspensie din domeniul automobilistic.
Ultimele comentarii
54 in total