Arata formidabil. Iar cu suspensia spate cu punte rigida ( grinda ) va fii un adevarat automobil ''premium'' asa cum stie VAG sa faca . Acum ma intreb cum stau cu procesele alea mai ales ca au incalcat reglementarile a 20 de state ? Mai e VAG atat de iubit ? Spalatii...stiu de ce....
Revenind la suspensii . Ca sa te fac sa intelegi. Eu voi fii profesorul tau , iar tu elevul corijent :
Incepem prima data cu greselile elevului corijent :
Citez : ''Alea rigide de care zici tu la VW sunt tot cu bara de torsiune si amortizoare pe gaz. Rigid e stupid spus ''
Pai mai corijentule. Sa o luam cu inceputul, ca vad ca tu nu stii sa faci diferenta dintre o punte rigida si una semi-rigida ( semi-independenta )
Puntea rigida este alcatuita din : grinda, pivoti si fuzeta doar. Adica lagarele rotilor sunt legate intre ele printr-un element RIGID (grinda) de asta ii si zice punte RIGIDA fiindca lagarele sunt legate de un element RIGID. Asadar nu-i nimic ''stupid'' spus, este doar mintea ta care habar nu are.
Asa arata puntea rigida conventionala
http://www.4tuning.ro/images/tipuri-de-punti-si-suspensii/tipuri-de-punti-si-suspensii-cc42e1805a680557c4-0-0-0-0-0.jpg
Acum incepem un alt capitol, se cheama : Puntea Semi-Rigida ( semi-independenta )
In primul rand acest tip de suspensie este cel care se gasea pe Hyundai Elantra , Corolla varianta U.S la care mi-ai dat tu linkul.
Acest tip de suspensie are in plus fata de cea rigida, o bara de torsiune ''torsion beam'' si amortizoare cu arcuri elicoidale dupa imagine arata asa :
http://www.4tuning.ro/images/tipuri-de-punti-si-suspensii/tipuri-de-punti-si-suspensii-640a01805a700c2aee-0-0-0-0-0.jpg
Este situata in pozitia asta :
http://www.scritub.com/files/tehnica%20mecanica/2605_poze/image113.jpg
Puntile semirigide permit deplasari relative de mica amplitudine ale rotilor prin deformarea la torsiune a grinzii de legatura dintre roti (grinda cu epura controlata) .
Tipurile puntilor semirigide:
a)grinda trasa coaxiala (coplanara) cu axele rotilor
b)grinda trasa in forma de “H”;
c)grinda trasa coaxiala cu axele articulatiilor (brate trase )
Cea de pe Honda CR-Z este o punte semi-rigida in H nu una rigida. Sper ca ti-m fost de ajutor.
Offff...Greu la deal cu boii mari .
Eu vorbesc aici de versiunile basic a tuturor producatorilor , spunand ca nemtii sunt singurii care ofera echipamente low-cost ( in speta suspensia masinii care-i 99% din factorul decisiv al tinutei de drum ) , iar ceilalti producatori : japonezi, coreeni, americani singurii care ofera inca din versiunea basic o suspensie adevarata moderna . Iar acum se gaseste un semidoct care nu are nici o legatura cu domeniul automobilistic sa vina cu comparatii inutile cu variante superioare, cand eu nici nu am adus in discutie asta. Variantele superioare la toti producatorii sunt oferite o suspensie superioara, doar ca nemtii cer nesimtit de mult fata de ceilalti. Dupa care se gandeste protagonistul nostru sa zica ca in U.S modelele sunt mai bine echipate ca-n UE . Apoi dupa ce a dat un ''sarci'' pe ''Gogu'' vazand ca este destul de limitat in aprofundarea cunostiintelor auto, a schimbat foaia. Pai stai asa maestre . Ce treaba are ca este LX ? Nu ai spus tu ca nu exista model X mai sarac ca-n Europa ? Uite ca exista !Iar varianta superioara de CR-Z stai linistit ca vine cu Multi-link , ce mi-ai aratat tu este tot LX care in europa nu exista aceest nivel de echipare sarac la Honda. Americanii prefera masinile cat mai simplu si sobre, de aceea la ei se vand. 4/5 cumparate de eu sunt echipate astfel.
Prietene, sa nu o consideri ca pe o insulta cand am zis ca ai Alzheimer. Ia-o ca pe un compliment, in asa fel tratamentul isi va face mai repede prezenta.
Pai si tu abea acum ai vazut ce model de Gentra este ? :))))) .... nu ca esti cam lovit in aripioara, putin cam bolnav mintal cred. Stii cum se cheama boala uitarii ? Alzheimer. Tu cred ca o mostenesti.
Cand am vorbit eu bai baiatule de motorizari superioare de echipare ?
Comentariul meu incepea asa : ''Dar ecranele alea oricum vor exista doar in varianta de top, adica pret peste 140.000 euro, adica un pret nesimtit de mare. Varianta basic va avea punte rigida spate, adica suspensie low-cost ca doar asa ne-a obisnuit Audi .........''
Apoi ai zis ca in USA modelul X nu este mai prost dotat ca-n Europa. Eu ti-am dat exemplu Honda CR-V si Ford Mustang U.S vs CR-V si Muystang EU, in EU nu vei vedea aceste modele atat de sarace ca dotari. Tu acum vazand ca esti deosebit de prost vii cu motorizari superioare fara nici o legatura cu comparatia : model X dotari U.S vs model X dotari EU. Esti varza baiatule.
Ultimele comentarii
54 in total