Deci, baterii cu o capacitate individuală de 400 de KW. Nu e rău. Înlocuiești un ditamai generatorul plus un bidon de 50 de litri de motorină pentru producerea celor 400 de KW. Fără costuri de aprovizionare / transport a combustibilului, fără zgomot și poluare (dacă energia electrică stocată e produsă din surse regenerabile). Chiar e o bună sursă de backup!
Cu siguranță nu este vorba despre baterii pentru vehicule electrice, ci de altceva, de capacități mult mai mari. Totuși, ce legătură are cu domeniul auto? Aah, și VW produce cârnați, așa cum Ikea câștigă bani frumoși din chifteluțe.
Asta ar merge doar pentru flotele unei companii, care ar deține atât vehiculele electrice. cât și stația de înlocuire și reîncărcare și evident și bateriile la schimb. Dar o persoană fizică să-și înlocuiască astfel bateria, în loc să o reîncarce, nu prea văd. Plus că ar fi prea scump, mult mai ieftin se poate încărca acasă. Dar, orice soluție pentru transportul utilitar de mărfuri și pasageri, e binevenită.
Vai de capul lor. Dacia e navă spațială pe lângă ce produc ei. Au decăzut incredibil. În urmă cu 35 de ani, erau cu două clase peste Dacia, acum sunt la ani lumină în urmă. Și nu din vina lor, ci din vina celor care le conduc țara spre prăpastie!
Deci, cam 600 de kg. pentru o baterie de 96 Kw. Pare ok. în raport cu ce este acum pe vehiculele comercializate, dar cred că e loc și de mai bine. Dacă ne gândim, e cam de zece ori mai grea decât un rezervor plin cu 60 de litri de combustibil, care ar asigura aproximativ aceeași autonomie. Însă chiar și așa, drumul este cel corect. Nepoții noștri se vor uita la fumegătoare cum ne uităm noi acum la trenurile cu aburi.
Ultimele comentarii
226 in total