O experiență personală, din urmă cu 8 luni. Am fost în Provence (cu avionul) în excursie de o săptămână și am optat pentru închirierea unei mașini din Marsilia, având două locații pe parcurs, unde am stat câte 3 nopți și multe altele de vizitat. Ei bine, la alegerea mașinii de pe site, nu am bifat benzină (cum doream eu) ci doar cutie automată. Am fost foarte surprins că cele mai ieftine mașini de închiriat erau electricele. Și nu erau gen Spring, ci mașini care duceau 250-300 de km. minim pe zi. Cum mai eram cu încă alți prieteni, care aveau deja mașinile închiriate, termice bineînțeles, am zis să nu fac eu opinie separată, eventual să-i oblig pe ei să stea după mine pe la vreo stație de încărcare. Așa că am ales benzinară și asta a fost (dublu la preț). Surprizele au venit în Franța. Las la o parte prima surpriză, când în loc de VW T-Roc, sau T-Cros, nu mai rețin exact ce am ales, am primit un Mini Cooper CountryMan. Benzină automat, dar, surpriza neplăcută (pe drum) a fost că nu avea Android Auto. Am verificat, mașina nouă, model 2022. Pe forumuri scria clar, că nici modelul 2023 nu are Android Auto, ci doar Apple Car Play. Ghinion, eu nu am I-Pfone. Mă rog, ce e mai important este că la cazări, aveau stații de încărcare electrică (deși erau pensiuni micuțe) și în niciuna din zile nu am parcurs mai multe de 150-170 de km. Deci, puteam să merg bine mersi cu o electrică, la jumătate de preț. Acum, probabil că de asta nu le merge la Hertz și la alții ca ei, deoarece clienții sunt reticenți și au fobia de autonomie.
Să ne mai destindem un pic, zic.
Vântul bate seara, dar mai și stă, drept pentru care, las asta aici spre convingere și dulci aduceri aminte...
https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=Maria%20Tanase%20Aseara%20Vantul%20Batea&mid=2CB47347CF10397822AD2CB47347CF10397822AD&ajaxhist=0
De la discuții serioase pe seama noilor tehnologii auto, uite la ce nivel s-a ajuns. Dar nu numai aici. Oriunde apare o știre sau un comentariu despre auto electrice, zici că e dezastru mondial. Eu observ doar că e bună diversificarea și zic să lăsăm pe fiecare să aleagă ce e mai bun pentru el la un moment dat. Viața e prea scurtă să ne-o petrecem aruncând cu venin în cei cu alte păreri.
” În același timp, vânzările de mașini electrice au început să scadă.”... zice titlul. Apoi, mai jos, în text scrie clar, citez din nou, ”De cealaltă parte, mașinile electrice au avut o creștere de numai 11.4%, fiind vândute 524.000 de astfel de mașini.”. Comentariile sunt de prisos.
În curând vom afla că nu e nici un declin. Surse autorizate arată că în a treia joi din luna decembrie 2024, s-au vândut cu 2 mașini mai multe decât în aceeași zi a lui decembrie 2023. Și cele care au făcut diferența, nu erau Dacia, ci un Range Rover Velar și un Matiz uitat între-un depozit la Craiova. Sau, cum ar zice băieții de la TNR, cea mai vândută mașină a anului a fost un Renault Scenic, care și-a schimbat proprietarul de 8 ori în 2024...
Ultimele comentarii
226 in total