Schimbarea vitezelor (Drive, Reverse, Neutral, Park) a ajuns pe niște butoane deasupra ecranului. Greu de nimerit fără să te uiți la ele. Dar nu asta e cel mai ciudat, ci faptul că nimeni nu renunță nici în ruptul capului la secvența R N D, cu R înainte și Drive în spate, exact invers decât ce se întâmplă de fapt când le acționezi. Și asta vine fix de la vremurile când maneta de schimbător era înaltă și aproape de comenzile radioului și climatizării, iar dacă D era înainte, nu mai aveai loc de manetă să operezi acele comenzi în timpul condusului. Așa că un inginer le-a inversat. Și așa a rămas și în ziua de azi, când restricțiile respective nu mai există demult. Pur și simplu, nimeni nu are curajul să le pună în mod natural.
E normal ca Dacia să vândă de două ori mai multe mașini decât Volvo în Europa. Una e să faci mașini low cost și să te adresezi firmelor cu flote și persoanelor fizice cu venituri sub medie și altceva este să ai un brand premium, cu o adresabilitate mult mai redusă. Oricum, probabil cifra de afaceri făcută de Dacia cu vânzări duble de unități, e pe la jumătate față de cifra de afaceri a Volvo. Nu poți compara Dacia cu Volvo, poate doar la designul farurilor și al stopurilor lui Jogger, copiat fix de la brandul suedez. Altfel, mă bucur pentru Dacia, arată că este pe drumul cel bun. Ca și Volvo, dealtfel, care crește frumos de la an la an.
O simplă prezentare a unui viitor model, nu este un debut. Dacă ne gândim bine, debut este atunci când primele exemplare se vor afla într-un show-room, la vânzare către clienți. Experiența ne arată că acest moment este de obicei la multe luni după prezentarea oficială a modelului.
Grila actuală arată rău, ca să fiu moderat. Dar ce mai caută grila la un model electric, chiar că nu mai înțeleg. E destul faptul că BMW e recunoscut (chiar și în Germania) că atrage o parte însemnată dintr-o anumită categorie de clienți, așa că nu cred că trebuie neapărat să aibă și grile urâte. Le recunoști oricum după altele, pe șosea...
Ultimele comentarii
226 in total