Aah și să nu uităm prima de casare de 10.000 de Euro. Parcă sună bine un EX30 la prețuri începând cu 28.500 Euro TVA inclus. Sigur că ar fi frumos să fie 18.500 de Euro, dar hai să vedem realitatea din jur.
@dutz, da, (și) automobilele s-au scumpit, la fel ca toate celelalte mărfuri din economia globală. Plus că în industria auto nu e criză de supraproducție, ci dimpotrivă, se așteaptă cu lunile, uneori chiar și peste un an pentru o mașină nouă personalizată. Toate astea pe fondul sumelor imense investite în cercetare-dezvoltare ca urmare a decarbonizării precum și a producerii în paralel a mai multor tipuri de vehicule. Termice, hibride, full electrice. Chestie care nu se întâmpla cu 15-20 de ani în urmă.
Având în vedere că folosesc un XC40 T5 de 5 ani, pot să afirm cu tărie că am ajuns să folosesc aproape exclusiv doar comenzile vocale pentru setările de temperatură. La fel pentru controlul volumului audio, deși acolo am încă un buton fizic pe consola centrală, plus cele de pe volan. Mai sunt multe alte comenzi vocale foarte ușor de folosit, chiar dacă, deocamdată, nu sunt și în limba română. Dar nu e foarte greu de rostit, de exepmplu ”Air conditioning on sau off” pentru pornirea sau oprirea aerului condiționat, sau ”increase fan”, ori ”set temperature to 23 degrees”, etc. La fel, la telefonul mobile, spui ”Call Cutare” și gata. Și comenzile de navigație sunt simplu de exprimat. Sigur, trebuie un pic exersat, iar cei din mașină să nu vorbească în același timp cu șoferul, sau invers, căci și pasagerul poate da comenzi vocale, dacă se dorește. Altfel, sunt uimit cum de mai există șoferi cu mașini ultramoderne, noi, de zeci sau sute de mii de euro, care stau cu telefonul mobil la ureche. Se pare că unii dintre ei nici măcar nu știu să-și împerecheze telefonul prin bluetooth.
Nota zece pentru videoclipul de prezentare (a se vedea pe YouTube). În ce privește mașina asta, eu cred că va face furori în Europa. Va fi un best buy, mai mare decât a fost XC40 în urmă cu câțiva ani. Pare mașina ideală pentru cei care stau la casă, merg destul de des în oraș și nu fac prea des drumuri mai lungi de 200-300 de km. Evident, nu e pentru familiști, cu copii, bagaje, etc. Volvo a evoluat enorm în ultimii 10-15 ani, de la imaginea de mașină pentru cei trecuți de o vârstă, la un must-have pentru tineri, cupluri, etc. Abia aștept să o văd în august La București.
Ultimele comentarii
226 in total