Mai sa fie, in ultima vreme sunt atat de scarbit de tot felul de clisee demult golite de continut, dar care ''meseriasii'' le deruleaza constant neavand un punct .
@Andrei, Ai dreptate ''maestre''. VW a fost ''peste'' Toyota cand Tara Soarelui Rasare a fost lovita de nefericitul cutrmur, urmat apoi de tsunami. Atunci VW a castigat abia la mustata, desi nu fuse-ra prinsi in fapt ca trucau motoarele doar datorita faptului ca nu sunt in stare sa ofere niste motorizari demne ca performante raportate la emisii reale. In rest, probabil cine stie, poate vor fi ''peste'' , dar pana la Toyota in urmatoarii ani vor trebui sa infrunte Hyundai-Kia care nu stau deloc ''cuminti'' .
@Mitica Blajinul, multumesc ca ai incercat sa le explici oamenilor cum construiesc ''altii'' masini. Felicitari, ai +1 de la ''je'' .
Si acum pt Nea' Nelu, dedicatie speciala : ''Pe cand eu aveam permis. Tu stateai cu p*ta-n plix''. Asa si afirmatia ta stupida. Aici vorbim de prezent ma omule . Mercedăs abia poate tine piept cu a sa ''vitrina de lux'' ( era odata ) noului Hyundai EQ900 (G90) LWB ( concurent pt S Maybach ) iar tu spui de Lexus ?>Ai citit procesele de fabricare ale celor de la Lexus ? Stiai ca pe langa cele 3 idei enumerate masinile lor sunt asamblate manual la uzina Tahara de catre 10 takumi ( artizani japonezi ) ? Hai sa-ti zic :
Takumi – un vechi cuvânt japonez care poate fi tradus aproximativ prin „artizan” – sunt deosebit de respectaţi în întreaga industrie auto. Sarcina lor principală este să se asigure personal, vizual şi tactil, că maşinile care ies pe porţile uzinei Tahara sunt construite şi finisate la standarde inegalabile. Mai există şi un alt beneficiu: abilităţile lor au fost digitizate şi programate în multe funcţii robotizate, ridicând standardele de precizie la un nou nivel.
Această dezvoltare înseamnă şi că talentele deţinute de Takumi sunt perfect transferabile, în formă mecanizată, către celelalte uzine. Uzina noastră Kyushu, acolo unde se construieşte modelul RX, este una dintre locaţiile care beneficiază în acest mod, dezvoltând în plus propriul grup de tehnicieni de elită.
Fiecare dintre cei 10 Takumi de la Tahara îşi aplică talentul într-o anumită zonă :
1- DINAMICA
Există de asemenea un Takumi responsabil cu dinamica autoturismului. Având, probabil, cea mai invidiată slujbă, realizează curse de probă cu modelele Lexus de pre-producţie şi producţie, prototipurile şi maşinile competitorilor, analizând permanent şi transmiţând constant feedback-uri pentru îmbunătăţire. Astfel se garantează optimul în domenii ce includ conducerea, manevrabilitatea şi sunetul.
2- CELULELE DE VOPSIRE
Aici, un maestru artizan specializat în aplicarea vopselei – inclusiv arta fină a lustruirii umede manuale pentru a obţine un luciu oglindă – inspectează finisarea exterioară în condiţii de iluminare unice.
3-ANSAMBLUL MOTOR
Takumi responsabil în această zonă selectează un motor ca mostră şi verifică starea fiecărei piese la nivel micronic, pentru a asigura rezonanţa sonoră corectă cerută fiecărui model. Apoi porneşte personal fiecare motor asamblat, ascultând cu stetoscopul funcţionarea internă, pentru a detecta variaţii de sunet.
HA-HA-HA-HA. Ce amuza cel mai tare, este faptul ca doar marcile japoneze efectueaza RECALL pt aceste airbag-uri. Dar de faptul ca marcile ''ghermance'' care sunt echipate si ele cu airbag-uri de la aceeasi companie nu sufla nimeni o vorba despre faptul ca incerarca sa ascunda gunoiul sub pres ? Mai sa fie iar se face de ras ''DAS AUTO'' si BiEmDabalIu ? :))))
@Scorpionul.negru, cat costa un GT-R Nismo si cat costa un AMG GT ?
Iti spun eu, ''interiorul ala de calitate'' vine cu un packet pe care mai dai inca 7-8 mii euro pe el. Asadar pretul va iesi cu 33k euro mai mare fata de GT-R Nismo. Cu suma asta faci un chip tuning la GT-R si ii schimbi complet interiorul si tot mai ramai cu bani . Iar un chip tuning la o masina de 600 CP ar insemna sa ii se mai adauge inca 60-80 cai in plus. Deobicei prin chip tunning performantele masinii cresc cam cu 10-15% din cifra de 100%. Eu la masina mea care avea din fabrica 133HP , puterea a crescut la 151HP , iar in loc de 9 sec acceleratia 0-100 a scazut la 7,8 sec. Evident s-a mai adaugat si cateva filtre noi, iar cel de aer a fost tras in cea mai aerisita zona, astfel incat sa ''respire'' mai bine. Nu am schimbat nimic intern, adica fara interne forjate si alte chestii. Folosesc benzina cu cifra octanica cea mai ridicata.
Ca niste idei generale :
1. LEXUS este singurul brand premium la nivel mondial, care utilizeaza tehnologii laser avansate de mare precizie (milimicronica) atat in procesul de sudura a suruburilor cat si in procesul de taiere a pieselor astfel incat acestea sa se imbine perfect si evident, tehnologia adezivilor care asigura o extraordinara rigiditate a vehiculelor.
2.Lexus foloseste cel mai inovativ proces de vopsire din industria auto, adica modelele sunt vopsite in totala absenta a prafului, angajatii vopsitoriei trecand prin doua camere de vacuum pentru a se asigura de absenta particulelor de praf din par si de pe costumele de lucru speciale. Un ecran acvatic – denumit Niagara – asigura reducerea suplimentara a particulelor. Vopseaua stralucitoare este produsa prin finisarea manuala a fiecarui strat (un proces laborios, rezervat fabricarii limuzinelor). La exterior, vopseaua impecabilă a caroseriei este sablată umed manual după fiecare strat de bază aplicat (un proces de durată, rezervat în mod normal maşinilor cu o caroserie specială) şi verificată atât vizual, cât şi digital pentru a asigura o suprafaţă perfectă .
3. Toate modelele Lexus sunt testate in cel mai avansat simulator de conducere la nivel mondial ( cine nu stie, sa caute pe net LEXUS Simulator si o sa vada tehnologie ca in industria aeronautica(inclusiv NASA) ) , fiind apoi conduse pe mai multe sute de mii de kilometri in cele mai severe conditii arctice si de desert pentru a obtine unul dintre cei mai buni indici de fiabilitate rezultat dintr-o masina premium cu pretentii.
Ultimele comentarii
565 in total