@McCrysT Una este sa "vezi prin service-uri", si alta-i sa fii in legatura directa cu unul, cred ca e o diferenta, cel putin la acuratetea informatiilor. In plus, vorbeam de probleme de motoare si adiacente, turbine picate, distributii rupte, catalizatoare infundate/stricate si cate si mai cate, toate intamplarile "memorabile" au fost cu masini diesel, cel putin cele care au meritat sa fie povestite ulterior.
Ponderea ridicata a masinilor diesel ? Pai sunt mai putine decat cele pe benzina, nu am gasit o informatie foarte recenta, dar conform cu cateva search`uri pe Google, la sfarsitul lui 2017, in Ro erau inscrise ~ 2500k diesel si ~3450k benzina (asta inseamna undeva la 58% vs 42% in favoarea benzinei) apoi a urmat dieselgate si vanzarea diesel`urilor nu si-a mai continuat ascensiunea de dinainte de 2016-17. Chiar pe AM a fost un articol la un moment dat cu declinul diesel-urilor, intr-adevar, la nivel european, dar ritmul ultimilor ani a fost si este evident (http://www.automarket.ro/stiri/declinul-diesel-de-la-55-la-44-in-europa-analistii-prevad-continuarea-81953.html). Oricum, eu am insirat o lista intreaga de dezavantaje acolo (evident incompleta), iar asta era doar un punct dintre ele.
Cat despre cuplu, am amintit deja faptul ca si benzinarele au suficient in ziua de astazi, diferentele fiind relativ mici in aceeasi zona cilindrica, in special in cazul masinilor "normale", asa cum le spui, de pana-n 3l, as adauga eu.
Cat despre "urcatul la Straja", nu cred ca la masinile din ziua de astazi (ultimii 10 ani sa zicem) mai sunt probleme sau dificultati de genul, fie ele chiar si pe GPL, poate Dacia 1xxx/Nova sau Oltcitul aveau probleme d-astea.. sau in fine, cele aspirate cu 60CP, dar si-acolo, ai plaja mare de turatii, te descurci cumva.
Chiar mi-am amintit de o discutie interminabila pe care o tot aveam cu cativa colegi de facultate mai apropiati - cu vreo 8-9 ani in urma, toti erau pro diesel, doar eu pro benzina, "singur impotriva tuturor". Intre timp, lucrurile au evoluat, si absolut toti au ajuns sa conduca masini pe benzina, ba chiar am si pastrat legatura cu unii dintre ei si ne-am adus aminte impreuna de discutiile astea si cum "au ajuns la vorba mea".
Dar repet, fiecare este liber sa aleaga ce vrea in functie de placeri si nevoi, doar ca diesel-ul este ca o minciuna frumoasa care prinde, uneori. Daca vorbim de masini mai mari, de transport, sau chiar din cateogoriile C si D, atunci e alta mancare de peste, iar eu vorbesc strict de autoturisme.
@PMC daca esti fanboy, nu cred ca putem discuta prea multe lucruri (argumentate), eu nu incerc sa te conving de nimic, ci doar expun niste adevaruri pe care, daca vrei sa le intelegi/crezi e ok, iar daca nu vrei, e la fel de ok, e doar alegerea ta.
Dar, ca sa-ti raspund curiozitatilor, nu, nu e vorba de un service la colt de strada (desi nu vad o problema in asta, pana la urma, atat timp cat este un service, poate sa fie oriunde si pot veni orice masini cu probleme), ci de unul situat la 2 minute de mers cu masina de km 0 (si vreo 5-7 minute de mers pe jos de la acelasi km 0) dintr-un oras foarte mare din tara, nu cred ca sunt prea multe cu o amplasare atat de buna in toata tara, dar consider ca informatia asta nu e atat de importanta in discutie, asa ca nu stiu de ce ai simtit nevoia sa-i presupui locatia, cu atat mai mult ca ai facut-o, dupa cum poti vedea, gresit. Era de asteptat sa ai diesel, iar daca nu te deranjeaza mirosul greu, apasator si usturimea ochilor .. nu stiu ce sa zic, ori treci cu vederea datorita incantarii ca ai diesel, ori esti obisnuit, ori poate ca inca-i prea noua. Eu am experimentat asta absolut intamplator - nu am facut un test din curiozitate - si am simtit ca lesin din cauza mirosului, mi-am tinut respiratia doar ca sa ma pot indeparta la o distanta suficienta (si nu o singura data, si nu cu aceeasi masina). Evident ca am "testat" asta si cu masinile familiei, toate pe benzina (si unele care au depasit varsta "majoratului"), si nici acolo nu respiri chiar lejer si nu te imbie mirosul de tei, dar nu te ia cu lesin si nici nu simti nevoia sa nu mai respiri o perioada. Da, am un motor turbo de 2l pe benzina care are 370 Nm, chiar ti se par putini ? De curiozitate... masina ta diesel are mai multi ? Si daca da, cu cat, cu maxim 20% ? Daca te fac fericit cele 20 procente in plus, e foarte bine, dar de aici pana la a spune ca are cuplu (considerabil) mai mare decat benzina, e cale lunga, si asa cum ti-am spus anterior, si cu siguranta stii si tu asta, plaja de turatii pe care un diesel are cuplul maxim e mai mica decat cea a unei benzinare, deci pana la urma, te coafeza un bagat puternic in scaun pentru 3 secunde sau un bagat un scaun o idee mai light pentru 6 secunde ?! Intrebarea e retorica..
Nu incerc sa fac nimic sa sune "asa cum vreau eu", ci doar ti-am expus o realitate pe care fie nu o vezi, fie refuzi s-o vezi, dar in orice caz, e alegerea ta sa faci ce vrei cu banii tai, doar ca nu-mi place fanboy`ismul (semi)agresiv si nejustificat, asa ca nu cred ca are rost sa mai dezbatem prea mult pe tema motorizarilor (in special benzina vs. diesel), dar sunt deschis la o discutie civilizata si argumentata despre orice altceva.
O zi buna !
@PMC Te minti frumos, daca vorbim de autoturisme, cuplu suficient au si benzinarele (a mea are 370 Nm), cat despre fiabilitate, iti pot spune mai multe, dar nu vreau sa-ti distrug lumea pe care ti-ai construit-o, asa ca o sa fiu scurt, socru-meu are un service auto si ghici ce motoare sunt pe majoritatea masinilor care ajung in service cu probleme ? Exact, diesel. Curate? Pai nu poti sta un spatele unui diesel mai mult de 10-20 minute, indiferent de anul fabricatiei, iar daca spatiul e inchis atunci senzatiile sunt extreme, vorbesc din experienta, nu din burta. Diesel-ul este bun, intr-adevar, pentru locomotive, tractoare, camioane si in general masini/utilaje de tonaj mare, dar pentru autoturisme e doar (pseudo)ieftin, galagios, (mai)poluant, cuplul mare pe care il are e doar pe un interval mic de turatii (~2000), iar daca mai consideri si turbo lagul atunci intervalul scade considerabil, nerafinat - plin de vibratii, si lista poate continua, pe scurt, pentru autoturisme e doar prost, doar ca pare ieftin la prima vedere asa ca are potential mare atat pentru cumparatorul roman modest, cat si pentru cel grandoman (ex: "baga tare si consuma putin").
Ultimele comentarii
104 in total