Mircea,
Din punctul meu de vedere, gresesti. Si asta nu pentru ca nu ai stii, ci pentru ca lumea auto de astazi este atat de schimbatoare, incat este greu categorisesti masinile, mai ales in conditiile in care constructorii fac tot ce se poate ca sa pacaleasca clientii. dar exista totusi anumite clasificari, chiar si orientative.
Un suv/hatch de clasa C are lungimea cuprinsain intervalul 4100-4400 mm, +/- 1-2%.
Nisan Juke , cu 4135 este la limita dintre clasa mica (B) si C, in ideea in care pot ataca clientii ambelor clase ). Acelasi lucru este valabiul si pentru Qashkai, care la 4377 mm este in C, la limita superioara.
In schimb la Suzuki, Vitara la 4175 si S cross cu 4300 sunt cu ambele picioare in clasa C, exact pe la mijloc. Diferenta minora dintre ele nu justifica ASTAZI prezenta in oferta Suzuki a 2 masini aproape identice.
Uita-te la cele 2 Nissan: diferenta de lungime este 24 cm (fata de 12 la Suzki-uri), ampatamentul 12 cm (10 la Suzuki), iar portbagajul are un plus de 85 l la Qashkai fata de +50lla Suzuki. daca socotesti in procente diferentele, o sa fie si mai clar ce vreau sa spun.
Ca sa nu mai zic ca cele 2 Suzuki costa la fel in versiunea diesel 4x4 (ce-i drept cu discount'ul de la Scross_.
Singura explicatie logica poate fi ca urmatorul Scross va fi mai mare, spre 4400, si in felul acesta va dispare si intrebarea despre Grand Vitara.
Dar aceste aspecte ma asteptam sa le sesizezi tu celor de la Suzuki si sa le ceri explicatii, pe care apoi sa ni le oferisi noua. La ora actuala ei nu au niciun cross in clasa B, 2 in clasa c si niciunul in clasa D, fata de acum 3-4 ani, cand aveau unul in B (Sx4), unul in C (vitara) siGrand Vitara aproape de clasa D.
pana la urma este treaba lor
Stie cineva care este scopul acestei masini in viziunea Suzuki, atat timp cat il au pe S cross, nu foarte diferit?
S cross are in plus 12 cm lungime totala, 10 cm la ampatament si 50l la portbagaj si si -2 cm garda la sol. Cum in present are un discount de 2000 euro, cel mai dotat S cross diesel 4x4 este mai ieftin decat Vitara.
So, what's the point?
Pote se gandesc sa-l mareasca pe Scross si astfel acesta sa-i ia locul lui Grand Vitara?
Altfel nu-I inteleg pe cei de la Suzuki. Au scos SX4 care era o masina bine facut si cu ceva success (mai ales ca nu era foarte scumpa), si nu au pus nimic in locul ei, desi un cross de clasa mica (2008,captur etc) este ceva ce se poarta in zilele noastre.
Au bagat Scross. un crossover compact, care se lupta cu coreenii. Langa el au pus un alt cross over, tot compact daca ma intrebi pe mine (la aproape 4,2 m nu prea este de clasa mica), care costa cam tot atat la diesel 4x4.
Sa fii fan Suzuki este un job dificil astazi:))
Din punctul meu de vedere, problema este alta: de cativa ani VW incearca sa se pozitioneze ca un producator premium. Asta inseamna ca au introdus noi echipamente, material si preturile au crescut ca atare. Nu o sa gasiti revista auto germana care sa nu vorbeasca de caracterul premium al lui VW, desi miroase de la o posta a reclama.Treaba lor, strategia lor, dar piata auto premium nu poate sustine volumele pe care vor ei sa le vanda.
personal mi se pare ca fac o greseala strategica, care ii va costa in timp nu numai volume, ci si profit. Daca va uitati la tot grupul VW, masinile lor au incetat demult sa mai fie accesibile chiar si pentru europeni. Chiar pe acest site vedeam cum o Fabiape pe benzina te duce la 16k euro, Octavia dotata este deja o masina ce se vrea in clasa medie ca pret, au scos un pasat de 42 mii euro care accesorizat full sare de 60k euro, insista sa continue cu phaeton, astfel ca acum Seat pare a fi ramas cenusareasa.
Nu poti pastra cresterea volumelor daca tu cresti mereu preturile, de aceea ma astept ca scaderea sa continue.
Au micsorat masina si au crescut preturile. Dupa care se mira ca Dacia a vandut juma' de million de masini anul trecut. Oamenii astoia au uitat ca scopul unei masini este sa te duca mai repde intre 2 puncte.
Daca mosulicii Vw Group care fac strategia Vw & skoda o sa continue mult sa le viseze marci premium, cu preturi pe masura, mi-e teama ca in 2-3 ani o iau la vale. Deja mitul masinilor nemtesti este puternic afectat de pragmatismul indus de criza recent incheiata. Sa ceri peste 15k de euro de o cutie de chibrituri (ce-or face la masina asta cu 110 cp si nu pot face cu 90?), la care schimbi becurile 1 data pe luna (deh, cablurile instalatiei electrice or fi facute in Ro) iar tabloul de bord se aprinde mai ceva ca instalatia din pomul de Craciun denota incredere exagerata.
Cu banii pe Fabra asta, acum 4-5 ani iti luai un Golf dotat decent. Iar astazi iti iei o compacta asiatica sau chiar franceza, la fel de fiabila (nu ca skoda ar fi marele exemplu de fiabilitate).
Nu stiu cine a facut design'ul, ma gandesc ca o fi f'un japonez ultra-surmenat de eforturile facute pentru o parte frontala asa reusita. Asa se explica de ce, dupa ce a terminat cu usile spate, a dat-o in bara cu aripa spate si hayon'ul. Cand te uita la masina din lateral, parca s-a inspirat dintr-o placa de surf rebutata. 2 varfuri de sageata complet anapoda, vizibilitate spre zero, aripa spate parca-i ro ramasita ce trebuia folosita si ea, ca sa reduca costurile. Din poze nu se vede prea bine, dar in realitate geamul de la hayon este meschin (aceesi "buba" ca la Rav 4) si fundul masinii cred ca a inghiti cam 50% din consumul total de tabla- probabil de aceea au facut economie la aripile spate:))
Altfel, ne spuneti cand se va lansa si in Romanica, ceva preturi? Diesel'ul de 2,2 va mai exista Si daca da, cu ce caracteristici?
Ultimele comentarii
8 in total