@PMC: Te cred, dar PHEV-urile consumă de obicei mai multe kilovaci decât BEV-urile ”pure și dure”.
De ce, mai complicat de explicat (poate oi avea timp vreodată.)
Fiindcă tot reintrai, să nu uit oftica amicului ștecherizat c-a dat pe Enyqaq mai mult decât p-un BMW i4 84kWh eDrive40 (340 CP, suta-n 5,7 s și Vmax 225 km/h, de la 53K €.)
Care nu apăruse totuși p-atunci, dar concluzia-i aceeași: graba strică treaba când taberi prematur pe știința ”sigură și eficientă”. :-)
@PMC: Hai să nu fim prea cârcotași -- mamutul de 2,1 tone e totuși aerodinamic (Cx=0,27, poate și mai bun în versiune cocoșată) și la drum lung... dar domol suge vreo 17 kWh/100 km (vara !!!)
Prin oraș 18-20 kWh, iar pe autostradă la 130 -- da, spre 25 kWh/100 km.
...Toate cifrele -- reale fiindcă direct de la sursa pre-citată care, repet, face 400 km liniștit (chiar dacă par puțini la cât bănet a dat pe ea.)
n.b. Asta nu înseamnă că mi-aș trage-o mâine, fie și odată cu un ipotetic loz câștigător.
Din 1001 motive, primul fiind autonomia cu 30-35% mai debilă iarna -- dar stai, uitasem că dă năvală încălzirismu peste noi... :-)
P.S. @Seriff: Nu c-ar conta, da-ți garantez (pe bază de analiză semantică simplă) că vajnicul anonim ”@” NU e nici Edikkk, nici Mircea Badea ș.a.m.d.
Că-i eco-progresisto-comunitarianist, anti-triadist etc. e opțiunea lui, să fie sănătos.
I-aș sugera doar, ca să fie până la coadă ”politically correct” cum îi cere poate ordinul pe unitate, să se informeze care-i preocuparea actuală a celebrului avocat Reiner Fuellmich - ăla de i-a dat în gât și pe VW cu Dieselgate. :-P
@Tatraurs: Subscriu că-i RS Kotkodaq ăsta cum îs io popă.
Darr... deși nici stilul nu i-l diger (multe de spus aici obiectiv vorbind), un amic filo-ursar-polar deține semi-mastodontul cehesc de 204 CP, non-cocoșat, cu bateria mare de 82 / 77 kWh utili și... minune mare, e mulțumit de el.
...Fiindcă spațiu, plus poate ajunge de la Brașov la mare fără pauză de 15-20 cafele. :-)
E și unica lui mașină (ar fi și culmea s-o ia cineva pt. uz urban) -- se poate deci cu mega-baterii d-astea, chiar dacă e-mobilitatea rămâne prohibitivă ca scor pentru ”normalos”.
...Nu doar la cumpărare, ci-n perspectivă nu prea îndepărtată și ca alimentare.
@dan_grc: Sunt 9 milioane de mașini în evidențele oficiale, deci ca să ajungă la 1% din parcul auto mioritic, electrocaznicele ar trebui să se mai împuieze de 8 ori.
Oricum, la 10% nu vor ajunge vreodată (mi-a șușotit mie Neti Sandu... cu lumina stinsă :-))
Sau, dacă vor ajunge, și omenirea va fi tot spre 10% din boborul acum-trăitor.
Strict ontopic, am mers din nou cu Spring (ca pasager - apropitarul nu s-a riscat să-mi dea covrigul, cică n-aș fi sigur și eficace fără țertificat-ficat :-)) - își face treba să te trambaleze-n oraș chiar la -13 grade Celsius, cu putirința bateriilor căzută la SUB jumate.
Că prețul ei real-efectiv ar trebui să fie ăla la jumate (post-e-pomană) e o altă discuție.
La fel -- că nu doar prețul, ci și disponibilitatea curentului încep să fie în disonanță cognitivă cu e-propaganda gretoasă (fără ț, că vine de la Greta.:-))
Ultimele comentarii
2333 in total