@Seriff: De gustibus -- mie de ex. nu-mi pare urâtă, dar la mangleala cu numele subscriu.
Tesla Model Y e-n orice caz hidoasă pusă alături, nu mai zic că-i la fel de... ne-SUV ca e-Fordul.
De salutat oricum considerațiile generale mai nuanțate ale autorului G. Nica, dar și testul bine scris.
Ontopic, consumul specific real de curent e surprinzător de rezonabil pentru gabaritul falsului Mustang, nu și prețul totuși.
...Care ar trebui să fie o frână pentru e-pomana mioritică aberant de mare (era să zic generoasă :-)), dar asta-i valabil văd doar la vestul îmbuibat.
P.S. Prețurile SH ale veritabilului Mustang V8 au luat-o deja la trap, mai ales în Franța micro-macronică (unde Malus-ul ICE-decimator urcă la 40.000 € peste 3 luni, pt +224 g CO2/km.)
Corect @pipo -- aș adăuga și sist. de injecție indirectă al ICE-ului 1.6 de pe Clio HEV, cu atu-ul emisiei mult mai mici de particule fine + NOx decât al injectatelor direct (cu mRNA sau nu, tot un drac... la propriu. :-))
Plus că - serios acu - nu colmatează supapele.
Concepția sistemului Reno e f. ingenioasă, dar nu trebuie uitate destule ”boli ale copilăriei” sesizate de proprietari pe site-urile de profil.
Ce-i drept, rezolvate din mers unele (prin re-softări), iar altele-n curs de bibilire.
Poate un pic offtopic, remarc însă calitatea scriiturii lui C. Ciobanu - și plastic-sugestivă, și tehnic explicită.
Felicitări !!!
Relativ corecte cifrele pomenite de ACE (fiindcă-s sub o mie de puncte/prize - nu stații - de încarcare pt cca 7.000 BEV-uri.)
Pentru 10% ipotetici din parcul auto național, adică 700.000 BEVs, ar rezulta 100.000 e-prize necesare.
Visul umed al edikkșilor și altor neo-marxo-habotnici anonimi activi p-acilea capătă însă valențe de coșmar, după calcule deloc savante (a.k.a. tabla înmulțirii cu să zicem ”doar” 50 kWh per priză.)
Spor la pedalat deci mai bine, Edikkk !!!
Se uită micul detaliu că Mate apreciază limita expansiunii mașinuțelor cu baterii la max. 10% din parcul auto mondial.
Și evident că, pe linie PCR (pile-cunoștințe-relații) nu doar tac-su a fost catalizator... cam mafiot, ci și catolicismul nației lui.
Una peste alta, bravo lui fie și doar fiindcă-i mai puțin paiață front-line ca legendarul zero barat Elon Musk.
Noul coleg de chibițare @Dutz emite opinii cu noimă, deci nu-i vreo surpriză reacția Edikkk-ului.
N-are rost să reiau dubiile (argumentate cu cifre) privitoare la presupusa eco-neutralitate a BEV-urilor -- o iluzie grotesc promovată, ca de altfel toată mangleala ”schimbărilor climatice”.
Trăim oricum o epocă perfect kafkiană în care albu-i prezentat drept negru sau invers, cu CO2-ul esențial vieții în rol de sperietoare supremă.
n.b.: Posibil totuși ca Edikkk&Co să fie forme de (semi)viață bazate pe siliciu. :-)
Ultimele comentarii
2333 in total