No replacement for displacement. 2 litri VAG vs. 1.8-ul Reno adică.
În plus, TSI-urile scot mereu mai mulți cai la păscut decât datele oficiale pe dyno, iar Golful e ceva mai compact/ușor decât Leon.
Repet însă, nu doar dragstereala-n linie dreaptă e factorul alegerii unui hot-hatch.
Segment în care feblețea mea rămâne Toyota Yaris GR (tricilindru 1,6 turbo 261 / 272 CP la japi, neinclusă probabil în test fiind subcompactă și 4WD.)
Top Gear a forjat-o pe micuță spre 4,6 s la 0-60 mph (cca. 4,8 s pt. 0-100 km/h), mult sub cifra oficială de 5,5 secunde.
Nimeni văd că nu se înțeapă :-) la discriminarea prin culoarea numerelor.
Mai clar, noi ăștia fără ștechere trebuie să fim detectați de la distanță precum purtătorii de stea roz în 6 colțuri acum 8 decenii??!!
Cel mai penibil e că segregări d-astea (se poate și mai rău din pdv medictatorial :-P) sunt introduse - impuse de fapt - de așa-zișii adversari ai rasismului/discriminării, neo-marxiști pensați mai ales la sinapse.
Pe scurt, ca să nu fiu didactic-patronizing: la capitolul design / proporții generale contează doar diametrul ROȚILOR, nu al jantelor.
O roată 265/60 R14 de Countach ”preistoric” e deci chiar un pic mai mare per total decât una 265/30 R20, format uzual pt supercaruri moderne.
Pe scurt, ca să nu fiu didactic-patronizing: la capitolul design / proporții generale contează doar diametrul ROȚILOR, nu al jantelor.
O roată 265/60 R14 de Countach ”preistoric” e deci chiar un pic mai mare per total decât una 265/30 R20, format uzual pt supercaruri moderne.
https://youtu.be/BZJtMmMhj0Q
...26 minute deloc pierdute din viață, și nu doar pentru maniacii designului auto.
Despre Countach și altele, direct de la sursă = Marcello Gandini, acum 3 ani (avea 80).
Probabil cel mai marcant designer din istorie în sensul promovării schimbărilor de stil totale, copiate apoi de mulți epigoni.
Plus un mare caracter de-o modestie rară - pentru un Michelangelo al caroseriilor.
Un mic spoiler-alert: prototipul Lanciei Stratos a fost construit FĂRĂ desene-secțiuni etc, cu 3 modelatori (în lut, fără Mac-uri grafice cu enșpe gigabiți) cărora Gandini le desena contururile (volume-n devenire) direct pe șabloanele de lemn !!!
A, și să nu uit -- moșul încă fumează (sic Edikkk :-)) când susține rolul primordial al LIBERTĂȚII absolute de creație avute-n vremea lui, când nimeni nu-i agasa cu ședințe de marketing. :-P
Ultimele comentarii
2333 in total