Așezat-plecat? Pare mașina visată demult de hoțomanii hi-tech-hackeri.
Dincolo de glume, merita poate comparată și cu coreencele similare (Hyundai Ioniq-5 ori Kia EV-6), dacă tot se aduce vorbirea de generalissimile VW ID.4 ori Skoda Enyaq iV.
N-am mers ”dăcât” cu EV-6 (nu aici), care nu doar pe hârtie ar fi preferabilă -- mai ieftină și cu 325 CP, 4WD, autonomie +500 km la baterie de 77,4 kWh.
Plus încărcare de la 10-80% în numai 18 minute (DC 237 kW max.)
Dar și cu echipare de serie completă, fără să mai storci din conturi 50% din prețul teoretic.
Pe f. scurt, proprietarul care m-a lăsat s-o plimb un pic mi-a zis că, după multă suceală, EV-6 4WD i s-a părut mai sportivă ca Ioniq-5 (305 CP, dar și mai ”barcă” pe suspensii.)
OK, n-au status de Haudi coreenele, însă la capitolul BEV- eficiență / randament au ajuns practic la nivel Tesla.
Nu mai zic că atacă deja zone de negândit până nu demult (EV-6 GT apare cu 585 CP, 0-100 în 3,5 s și 265 km/h pentru cca. 66K €...)
P.S. Nu mă dezic de părerea că NU e-suvulețele de 2,2 tone și 3-4-500 CP ar fi soluția depoluării (urbane mai ales).
Și nici de rolul lor de nadă-fascinație pentru e-habotnicii deocamdată doar cu megawați de postări la activ și niciunu-n garaj.
@dan_grc: Da, e i4 în poză = Seria 4 GC cu mici albăstreli eco :-)...dar care îmi place, sincer.
Inclusiv ”griloiul”, o tușă curajoasă zic eu și oricum doar cu rol de contur simbolic la electrice.
Surprinzător de omenesc și prețul electrocasnicului i4 - la 72K €, M-ul de 544 CP costă cât o Alfa Stelvio 2.2 diesel de 210 CP Junior-xyz ...chiar dacă trebuie să care 2,2 tone. :-P
e-Seria 3 sper să păstreze și ea proporțiile de sedan sportiv, dar mai știi?!
În orice caz, păstrarea diversității motoristice îmi pare de lăudat la bavarezi -- știu, o poziție de neconceput pentru e-habotnici, dar cine știe cunoaște :-) (să nu-și pună ouăle în același coș.)
P.S. iX-ul rămâne însă un rateu monumental și inexplicabil
Într-o lume normală, ar fi singura mașină pentru care m-aș înhăma la un credit.
Dar clar că alții au alte gusturi/nevoi/hachițe și (nu) aleg un rally-car-replica în funcție de ecrane-inforainment. :-P
P.S. Doar fosta generație Yaris vândută-n State era într-adevăr o Mazda 2 ”machiată”.
Posibil deci ca viitoarea generație Mazda 2 să devină o Yaris deghizată, dar atât.
@ds: Corect matematic, dar nu uita de lockdown-urile ”climatice”, profețite și ele cu schepsis (nu doar e-Greta, ci și președintele Italiei a eructat psy-frăgezirea asta.)
OK, și ceva suc de dinozaur :-) mai poți stoca, dar găleți de curent -- ba.
Back ontopic: am condus VW T-Cross 1.0 TSI 115 CP (sigur mai mulți reali) și, oricât de banal spre urâțel ar fi, se comportă surprinzător de bine = ca un Polo mai confortabil.
În Sandero Stepway în schimb (nu zic ba, multă mașină pt. cât dai pe ea) îți cam clănțăne dinții.
Interesant că T-Cross pornește ceva mai sus (cu cca. 250 €) dar se oprește mai jos (1.5 TSI DSG.)
Nu-i rea mașina, păcat doar că trendul struțo-cămiloid semnează insidios moartea coupé-urilor (da AM, cu accent se scrie când nu ți-e lene. :-))
Semi-offtopic: Nu știu alții cum sunt, dar în contextul toxo-prăfos actual gânditul la o mașină nouă îmi pare disonant cognitiv.
Nici variante mai deștepte (ca Skoda Scala 150 CP la 19K € preț listă, cu c.v.man. ce-i drept) nu-mi mai fac cu okiu.
Poate doar vreun dizăl vechi 4x4 pentru coclauri, fără electronică și la nevoie băutor de ulei comestibil.
Dacă s-o mai găsi și ăsta...
Ultimele comentarii
2333 in total