De la o vreme, totul seamănă a faliment energetic programat -- pentru noi-normalii, clar.
Dacă aș închiria (prin absurd) Zipăraia asta, aș flitui bani de benzină pt 800 km / lună.
Nu mai zic de alte aberații conceptuale, că nici greutatea ștecherelii nu-i de neglijat = 25 / 50 kg.
N-am însă dubii că destui eco-freaks o s-o cumpere la anul, că 1.000-1.800 € dau probabil la epilat. :-)
Dacă așa arată viitorul bavarezilor, eu cel puțin nu-l văd prea bine.
Și nu doar din p.d.v. vizual -- capitol la care mă așteptam ca banalitatea siluetei de Dacie Lodgy să fie compensată de un interior mai de doamne-ajută.
Dar până și scaunele ”sustenabile” te-ndeamnă s-o iei la fugă. :-).
Hiba de bază constă însă-n anti-ecologia celor 2,5 t la gol (pardon, 2,6 tone de fapt), din care peste un sfert trebuie să fie bateriile.
Mai clar, consumul specific de aproape 30 kWh/100 km confirmă cercul vicios în care se intră inevitabil dacă se doresc BEV-autonomii acceptabile.
F. interesantă-n sensul ăsta e recenta decizie a semizeului Elon de a trece toate Tezlele ”entry-level” pe baterii LifePo4 (sau LFP, cu catod litiu-fier-fosfat) în loc de alea nichel-cobalt-oxid de aluminiu (NCA pentru specialiști ca Edikkk :-P).
Adio deci așteptatei ușurări a e-mastodonților.
...De ce ? Sfântu Profit să trăiască -- astea-s mai ieftine, deși sunt mai grele.
Obiectiv și testul, și analiza cauzelor rezultatelor diferite roll-race vs. acceleration.
Rămân totuși la părerea că ”liniuțele” sunt cam infantile, deși toți trecem poate prin faza asta.
Dar veritabilii amatori de mașini sportive caută alte satisfacții, legate de strunirea fie și-a unor bombițe de 150-200 CP pe serpentine, circuit etc.
Cumva tangențial ontopic, pe un site cvasi-necunoscut, adică
https://motostatz.com
...dincolo de timpii aiuritori - reali - obținuți de hiper-motoare, dar și mai modestele cruisere / touring-uri (0-60 / 0-100 mph, quarter-mile + Vmax etc.) vă puteți delecta cu grafice complete și considerații surprinzător de pertinente conexe punerii pe asfalt a cuplului, schimbării oprime a treptelor de viteză etc.
Nu-i nevoie așadar de averi dacă vreți să gustați accelerații amețitoare ori să câștigați curse la semafoare.
Enjoy !
Repet, îmi place integrarea-n siluetă a noului griloi BMW (plus pozele meseriașe ale lui Chindriș), dar nu pricep ”punerea-n scenă” -- i-au murit poate lăudătorii lui Dukec ?!
P.S. (Doar curios): Radule, mai ai Forester-ul ăla de-ți consuma 15 litri la relanti ?? :-)
Versiunea asta de top pornește de la 169K $ fără taxe, adică +200.000 € când / dacă ajunge p-acilea.
Nu-mi mai tocesc tastele cu argumente anti-BEV-uri de +3-400 CP ca fiind anti-ecologice, nici că-s rezervate ălora cu biciul, nici că-s grele ca un elefant mort sau că-s făcute să atragă prin e-fascinație clienții de Dacia Spring.
Îi reamintesc doar lui Edikkk că isteria decarbonizării împinsă pe la Davos-Glasgow etc. e singura cauză a dublării prețului gigacaloriei din garsonieră.*
...Fiindcă ”certificate verzi” -- nu, nu alea după înțepare spre binele lu K.Schwab.
Ori a benzinei.
Sau a kilowatului.
*Ah scuze, uitasem, din vila lui cu piscină, heat-exchangers și panouri Star-Trekkk. :-)
Ultimele comentarii
2333 in total