@inexo: Clar că ”de gustibus”, dar:
https://www.topgear.com/car-news/concept/renault-has-built-kwid-racer-concept-car
...e demonstrația efectului maxim al unor optimizări estetice minime.
Inclusiv în cazul conceptului Kwid Climber de acum aproape 6 ani (aproape o generație-n urmă, deci un motiv în plus pro-aparență demodată a Daciei Spring, întârziată aiurea.)
@PMC: Nu prea-i Merțan pentru bobor -- mai degrabă Dacie Dokker pentru profit stelar. :-)
Și nu neapărat pt badge-snobs, că pe micii întreprinzători îi lasă reci stelele de pe capotă.
Mai clar, rezultatul greu detectabil de plebe e dispariția efectivă a opțiunii mult mai ieftine Dokker (din primăvara anului ăsta.)
@inexo (precizare necesară, că mai sus răspundeam unei gogomănii uzuale a lui Elektrikk -- exorcizat acu de AM, culmea.)
Inutil să-ți ”traduc” deci taman ție noima criticii badge-snobismului ca manevră jignitoare a inteligenței cumpărătorilor în cursa profitului îngrășat pe bază de prosteală verde-n față.
Altfel, Dacia Dokker e(ra) o utilitară OK... însă doar la banii ei, clar.
Asamblată-n Maroc și singura cu tablă fosfatat-zincată din vechile generații traco-getice, :-) e(ra) ideală cu 1.5 dCi-ul de 90 CP.
Cu benzinarul 1.2 TCe de 115 CP e(ra) f. vioaie (un amic m-a terifiat cândva cu 190 km/h în bord), dar destule au fost prăjite din cauza pompei de ulei nașparlii.
În fine, cred că suntem martorii unei evo/involuții cu titlul ”Nu mai pupați mașini ieftine, fraierilor !”
...Nici măcar dubițe, ca prin ricoșeu hipno-logic să pară cumva accesibile electricele viitoare.
Care (părerea mea, desigur) cred că-s doar o fază tranzitorie spre ”nexam mașini”. :-P
P.S.: Dacia Spring nu-i top-model, dar nici 100% hidoasă -- am mai vb. aici de un mini-hot-hatch/concept Reno cu alt aspect, deci n-ar părea așa debilă dacă franco-chinezii ar fi modificat un pic proporțiile indianului K-ZE, prea îngust (1,62 m) și cu roți/bosaje aripi prea mici.
Am mers recent cu una și nu-i prea înghesuită înăuntru, plus porbagaju-i mărișor pt micimea ei (300 l.)
OK, dinamica-i fix de Dacie 1100, adică un salt înapoi de 50 ani, însă urban e suportabilă.
Așa-i, Ediche -- uzat moral, mai ales dizălul ăla de consumă jumate vs. benzinarul.
Dac-ar fi BEV, ți-ar consuma însă și nervii la coada de la prizele Kaufland.
n.b. Pe de altă parte, și retina multora e cam uzată, dacă nu recunosc în pseudo-merțanul ăsta o Dacie -- Dokker toată ziua deci.
Pe lângă dezacorduri penibile, articolul (scuze, copy/păstuirea) e și inexact(ă) -- traducând ”power-bikes” prin ”motociclete electrice cu baterii ce pot fi reîncărcate”.
Nu AM, sunt biciclete pe post de generatoare cu pedale ! - pe care-o să transpire și eco-talibanii noștri f. curând, cu ocazia primelor lockdown-uri ”climatice” demult proiectate, dar trompetizate abia la apogeul istericalelor-19.
P.S. Strict muzical vorbind, nivelul la genunchiul broaștei al trupei Coldplay mă face să-mi schimb părerea și despre BMW.
Nu mă surprind comentariile unanim negative (și) ale cititorilor Carscoops, care demonstrează că, oricât și oricine ne-ar lua de proști, lumea nu-i încă edikkizată complet.
Totuși, înclin să cred că auto-distrugerea lumii prin dictatul majorității abulice va prevala.
Nu-i bai însă la scara Universului, poate-i chiar un test karmic necesar.
Habotnicii isterici din secta Gretei n-au habar că nici ei n-au scăpare din malaxorul pe care-l ajută să pornească -- coșmar atent proiectat de alții oricum.
Mai pe scurtătură așa (că nu mai e timp de eseuri complexe pe praful ăsta :-)), oricine cu juma de neuron treaz vede că-i în curs o nouă terraformare a planetei.
Pentru ce... sau pentru CINE anume, mai complicat de răspuns (nu însă pentru tine, Edică.:-))
La actualele doar 420 ppm CO2 în atmosfera terrană, decarbonizarea e deci o aberație monstruoasă (spre 250 ppm viața vegetală o ia la vale ireversibil), dar pedala accelerării ei abia acu se apasă.
Fiindcă cine știe cunoaște proiectele de aneantizare agricolă și captare a etanolului-de- carbon-conținător din culturile rase treptat spre zero prin conducte-gigant, apoi îngropat adânc sub pământul sterp.
Puțini înțeleg deci că Armageddon-ul e unul silențios -- dar și foarte ”curat” ce-i drept, adică total sterilizant.
Ăstimp, hai să mai comentăm despre plasticul neprietenos sau ecranele inestetice...
Ultimele comentarii
2333 in total