Bula Tesla pare trucaj cu trilionul ei la bursă pe lângă ăștia - raportat la volumul producției, normal.
Păi cum să valorezi 90 miliarde când pierzi două miliarde pe an fluierând??!!
(Artimetică nivel retarzi: hai să admitem o marjă de profit gen Porsche/Fierarii și investiții zero, dar mai mult d-un sfert de miliard profit teoretic tot nu le-ar ieși pe 2022 la cifra de afaceri proiectată.)
Șpilul e externalizarea producției, dar și adaptarea prețurilor la puterea de cumpărare a fiecărei piețe, clar că niciodată pe minus (btw, Dacia Duster se vinde și-n India cu siglă Renault, de la vreo 11.800 € echiv.)
Și la piața moto se aplică aceleași mangleli -- pro-profit și nimic altceva.
Multe KTM-uri (125, 200, 390 Duke) se fac de ex. în India și se vând la +/- 1/2 preț acolo, fără vreo diferență constructivă vs. cele exportate-n UE.
La fel ”miticul” Harley, ”britanicul” Triumph sau chiar BMW, care-și face majoritatea motoarelor la chinezi (Lifan), dar unele și la indieni în fabricile TVS (BMW G310R de ex costă la ei echiv. 3.100 € și-n UE 5.200 - 5.500 -- absolut aceeași motocicletă, cu ABS și Euro-5 !!!...)
Concluzia o trageți voi despre viitorul Europei, că eu am obosit.
P:S: Să nu uit -- rog AM să nu mai preia mecanic datele anglo-saxone, nu doar fiindcă Brexit.
6-boxerul lui GT4 RS produce deci fix 500 CP (adică PS nemțești și nu 493 bhp = Brake Horse Power) și prinde 100 km/h de pe loc în 3,4 secunde (milele alea 60 ne-ar interesa doar la cutia milei. :-))
...Ce vrea să fie Cayman? -- Maycanul lui Taycan cred unii. :-)
Ceva mai serios, la 142.000 € chelbos 718-le GT4 RS nu mai e deloc 911-le sărakilor, chiar dacă-i mai ieftin decât 992 GT3-ul (170K €) cu același 6-boxer aspirat, dar și cu aceeași aripă deportantă... mit Schwanenhalsaufhängung (drăguțe substantivele nemțești, nu-i așa ? :-P)
Și mai serios vb., dincolo de performanțe/sonor etc (9.000 rpm !!), GT4RS îmi pare inutilizabil cotidian, fie și doar din cauza gărzii la sol infime.
Plus că nu mai seamănă a Cayman, dar nu tre”să luați de bună părerea unui sărăntoc.:-)
Mai degrabă a fost dat la Rabla Plus pentru o e-Dacie Spring la juma de preț (45 mii lei e-pomană plus 5,5 mii Rabla...)
Serios acum, povestea-i mai lungă despre livrarea întârziată către playbou-ul Noel a primului Bentley 3-Litres produs, primul client propriu-zis fiind de fapt baritonul galez Llewellyn.
P.S. Paleo-sportiva britanică cu 4 cilindri (nu prea nobilă configurație nici p-atunci) avea 1,8 tone și scotea 70 bhp - normal la rap. compresie de numai 4,3:1.
D-aia băga doar 80 mph (129 km/h) -- O, tempora, dar rămâne interesantă coincidența performanțelor chiar cu Dacia Spring. :-)
Ultimele comentarii
2333 in total