@Dutz: Postări ca a ta (și nu numai) aduc o cuantă de optimism în marasmul kafkian declanșat nu demult, deși - sper să mă-nșel - vorba hâtrului Mark Twain pare să prevaleze (”E mult mai ușor să minți pe cineva decât să-l convingi c-a fost mințit.”)
Back ontopic, CNG-ul = gazul natural comprimat (și oarecum GPL-ul) sunt soluții cu impact eco-pozitiv, fie și doar datorită emisiilor reduse de NOx sau pulberi fine -- adevărați poluanți ăștia.
...Ce ne facem însă cu spirala prețului lor, prin nimic justificată în afară de taxe aberante (tot verzi și ele :-)) urmărind o iluzorie ”decarbonizare”??
Și cu urmări direct resimțite-n stomac (exemplu aleatoriu din surse directe= fermieri: în fostul rai al enegiei ieftine adică-n State, propanul a sărit brusc de la 0.98 $ galonul la +3 $.)
Mă opresc totuși, că-i consum inutil de energie (poate și la propriu-n curând, când o să ne fie oprite laptopurile că ne-am depășit emisiile :-)).
Mașinile pe gaz emit într-adevăr mai puțin CO2/km, dar eco-problema-i falsă fiindcă nu-i vreun poluant gazul ăsta și nici măcar cu efect ”de seră” la concentrația planetară actuală (+/- 420 ppm.)
Să te văd însă, Edikk, când o scădea CO2 spre 250 ppm și nici alge n-o să-ți mai crească-n piscină. :-)
Află oricum că Terra n-a crăpat nici pe când avea de 10 ori mai mult codoi în aer - și nici măcar calote polare, dar vegetație luxuriantă.
Iar studiul activității solare demonstrează oricum că ne îndreptăm spre o mini-glaciațiune.
În plus, explozia atent planificată (și) a prețului gazelor va complica totul f. curând - inclusiv agricultura, afectând nu doar producția de îngrășăminte (azotați, fosfați etc.)
P.S. Cu dedicație pentru e-Greta: :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Ojcu2lxZxrc
Uzinată imoral, abuzată mortal? Nu știu, dar...
Tot cu două locuri și cu același sprint (ba chiar mai iute până la 200 km/h):
https://motostatz.com/08-20-gsx1300r-hayabusa-acceleration-and-top-speed/
...doar că pentru vreo 16 mii €. :-)
OK, știm că niciun tartor colecționar de jucării-investiții n-o să-și ia vreodată 130 de Hayabuse în loc de un Daytona SP3.
...Sau că n-ar fi conștient de ”micuțul” profit de 2-300% al maranelloșilor la serii limitate.
Ce nu pricep neam e unde s-a ascuns criza lor oare?!
@Seriff: Ba se poate și mai rău -- v. alt e-zombie, tot de la băieții din Oxford:
https://www.automarket.ro/stiri/celebrul-citroen-ds-renaste-ca-masina-electrica-cutie-manuala-si-320-de-104947.html
Curios doar dacă 356-le curentat mai poate fi catalogat drept oldtimer.
Probabil că da, ca psy-op-ul Ștechere La Tot Cartierul să meargă uns și pentru nostalgici.
Oricum, 40-70.000 coco pentru niște flanșe, o volantă, e-motor (de fapt două, unul de râșniță fiind pentru sonor) și o roabă de baterii china-made e f. convenabil -- pentru șurubarii de la Electrogenic, clar. :-)
Cam frecție la piciorul de lemn al tridentului îmi pare (și) Grecale ăsta -- o Alfa Stelvio oricum subevaluată de ”piață”, doar că ușor umflată (+8 cm ampatament, +16 cm lungime).
Plus venită cam târziu pentru a mai putea concura diversele suvo-triadoase zise premium -- și ele de fapt cam pe ultima sută de metri înainte de sugrumarea ICE ca să ...bbb (seamănă cu 666, da-i de fapt build-back-better :-))...
Ultimele comentarii
2333 in total