Vă invidiez pozitiv, optimiștilor, că mai puteți planifica / aspira la mașini noi pe praful ăsta. :-)
Poate greșesc, dar cu inflația actuală plus alte 1001 crize ante-anunțate mai dihai ca moartea-n romanul lui G.G. Márquez, opțiunea preferabilă-mi pare trasul cât mai mult posibil de SH-ul propriu.
n.b. Și prețurile SH-urilor au luat-o razna -- m-am crucit când un amic mi-a oferit pe semi-bătrânica mea Mazda 2 DE dublul sumei date de mine acum +1 an !!!
Cum vine deci asta, p-o mașină mai veche și cu +40k km făcuți d-atunci ?!...
Iegzistă totuși mai mult de-o explicație -- nu le dezvolt, dar tocmai d-aia n-o vând nici pe mai mult.
Versiunea indiană benzinoasă Kwid (nu de la Strehaia :-)) ar fi luat probabil minus 3 stele.
Adevăru-i că nimeni care-și trage Spring ca unică tărăboanță nu-i preocupat de Euro-În-Cap, dar PMC zice bine că-i o dilemă pentru ăia (destui) care o iau ca nr. 2-3 pentru oraș / copil / nevastă / amantă etc.
@ds: Uite cum Edică ne deraiază iar offtopic -- evident că-ți respect părerea, deși nu subscriu la ea.
Nu chibițez p-aici ca să am dreptate, dar logica nu mi-o pot luxa B.S.hit-urile din presa MSM zisă și presstitută...deci:
1. Achtung că ai rămas la vremurile lui Al Gore -- acu nu mai e vb. de încălzire globală, ci de ”schimbări climatice”.:-P
Normală cumva schimbarea de macaz a taxatorilor și pe respirație, de când mai toate statisticile spun că ne paște o micro-glaciațiune.
2. CO2-ul e la unul din cele mai scăzute niveluri din (paleo)istoria Terrei -- +/- 400 ppm, iar decarbonizatorii isterici uită că spre 250 ppm vegetația moare și noi odată cu ea.
3. Măsurile luate și prin deal-valea noastră la ordinul ăstora - de genul închiderii termocentralei Mintia sau a Combinatului Azomureș - dau startul haosului eco-scuzat (se pare și atent programat însă...)
4. Au fost epoci cu de 10X procent CO2 și Pământul a fost bine-mersi, inclusiv fără calote polare și/sau urși populari / bipolari. :-)
5. Astrofizicieni reputați susțin (cu dovezi) că întreg Sistemul Solar are variații imprevizibile de temperatură, din cauze cosmice (activitatea solară fiind doar una.)
6. Poluarea reală e ”pe bune” (cu plastice, pulberi-gudroane, NOx, SO2 dar și pesticide, organisme modificate genetic etc) și trebuie rezolvată (nu mai repet evidența poluării majore cauzate de 16 cele mai mari nave maritime.)
...Însă influența activităților umane e neglijabilă la capitolul ”gaze de seră”, unde ceva erupții vulcanice de ex. pot da multe peste cap.
Puțini știu de ex. că erupția lui Pinatubo din 1991 a răcit atmosfera Terrei cu 0,6 grade celsius din cauza a 20 milioane tone SO2 ejectate-n stratosferă.
Aș mai avea 50-60 de puncte, dar mă tem că s-o-nsera.
Ca să fiu și-o țâră ontopic, în loc de VZ5 m-ar tenta tot GR Yaris-ul de 262 CP (37.300 € la noi -- nu-i puțin, dar se justifică), cu aceleași performanțe ”în linie dreaptă” dar clar mai fâșneață pe serpentine.
@Edikkk: Motoru-i Euro-6 bre, iar CO2-ul NU este poluant -- plantele zic săru”mâna când trece un VZ5 p-aproape (îmi propusesem să te ignor, da-i distractiv să te enervez când și când. :-))
@PMC: Zici bine-n principiu de preț, dar în segmentul ăsta al versiunilor f. dopate nu mai funcționează ”the common sense”.
VZ5-ul costă deci f. mult - cât un Audi RS3 - dar mizează pe:
- o anumită exclusivitate (doar 7 mii produse)
- linia f.f. reușită -- una dintre rarele mașini recente efectiv frumoase (pdv subiectiv, evident.)
- dimensiunile mai mari
- garda la sol asemenea
...Toate, pe lângă fabulosul L5 pe care încă mă mir cum Audi a acceptat să-l ”împrumute” spaniolilor.
P.S. Dac-aș fi fan crossovere forțoase, aș alege totuși versiunea 2.0 de 310 CP, tot 4x4 /
DSG și zero-suta-n 4,9 s, însă cu 21.000 € mai ieftinache.
P.S.2: Nu credeam c-o să gândesc vreodată asta, dar o Kia EV-6 GT (585 CP, 0-100 în 3,5 s și 260 km/h) e și mai preferabilă -- la același preț ca VZ5, dar cu performanțe de Porsche Taycan !!!
Mulțam de lămurire, Seth -- eu credeam că au bateriile pe plafon. :-)
La modul serios (zic asta după decenii de experiență și-n industria, și-n presa auto), nu trebuie confundată stabilitatea la răsturnare cu stabilitatea PE TRAIECTORIE a unei mașini, electrică sau nu.
...Iar la testul ăsta de evitare bruscă a obstacolelor, zis și al elanului, vectorii schimbărilor de sarcină INERȚIALE sunt influențați de ”n” factori, nu doar de poziția centrului de greutate.
Masa utilajului contează deci f. mult, alături de caracteristicile pneurilor și mai ales de reglajele suspensiilor (compresie, detentă, arcuire.)
Îți pot da așadar enșpe exemple de mașini ”joase” mai slabe decât altele cu gardă la sol/arhitectură ”înaltă” (VW Arteon e o catastrofă notabilă la testul spaniolilor, dar și altele.)
Mă opresc totuși aici că teoria-i vastă și oricum nu pasionează pe mulți.
Ultimele comentarii
2333 in total