E normal, doar trăim 1984-ul lui Orwell. :-)
P-o notă mai serioasă, cred că producția globală de mașini (vb. de alea ”uzate moral” :-P) e abia la începutul declinului, până se va stabiliza la același nivel - ăla maxim sustenabil de către e-grid - al BEV-urilor.
Adică max. 10% din cifrele actuale -- nu dați cu pietre, mi-a vândut și mie pontul Neti Sandu. :-)
@PMC: E-n suspensie din păcate proiectatul proiect :-) până s-or normaliza (poate) vremile d-acu, în care n-ar putea subzista economicește vorbind.
Clar c-aș putea scrie pe orice platformă actuală, dar n-are rost să-ți explic de ce prefer să NU.
@GabrielNica: Logice argumentele, fie și doar în contextul limitărilor inerente oricărui gen de presă.
Puțini știu că, de ex., nu testați mașinile dorite ci doar pe cele puse la dispoziție de importatori / producători, conform unor algoritmi doar aparent obscuri.
Aici intră și cvasi-obligativitatea informării despre lansările de noi modele, majoritatea ”electrificate” dacă nu pur electrice -- fenomen care nici el nu ține de fapt de producători, ci de multiple constrângeri eco-politice.
Și cu știrile stă cam la fel treaba, practic niciuna din publicațiile auto-moto online neputând fi ”news content creators”.
Everybadea apelează deci volens-nolens la sursele ”centralizate” -- și atent controlate.
De apreciat totuși puținele site-uri, printre care și AM, care (încă ;-)) au comentarii în schemă.
Nu-i mai nasol ca celelalte ID.-uri VW, doar că-i cam straniu cam_umflat. :-)
De remarcat deci colorația curcubeu a camuflajului lgbtqr-etc.
Mai lipsește doar unicornul roz-electrizant.
@PMC/Seriff - Nu-s vreun BEV-dujmănos (am condus 500e-ul și-i plăcut ca fiță trendy), darrr...
https://www.hdmotori.it/fiat/recensioni/n533643/nuova-500-elettrica-prezzo-recensione-autonomia/#CONSUMI%20REALI%20500%20ELETTRICA
...e un test interesant pentru unii ”normalos” tentați să se îndatoreze pt. e-Ficățelul ăsta -- ca singură mașină, subliniez -- fiindcă-i făcut în februarie, la temperaturi de max. 5-7 grade Celsius.
Autonomia reală autostradală e așadar de numai 140 km la viteza legală, cu un consum specific de 26 kWh/100 km !!! (sau 155 km dacă o lași mai moale, pe la 120 km/h.)
Nasol e și dacă stai în buburuză cu căldura pornită-n timp ce încarci, că din fiecare 10 kWh contorizați doar max. 8,9 kWh intră-n baterie.
La fel de interesantă e însă și întinderea pe jumate din articol a diverselor calcule / artificii / inginerii / șmecherii ca să profiți la maxim de e-bogdaprostea macaronară.
Asta spune cam totul despre forțarea notei întru așa-zisa ”alegere eco-responsabilă, conștient-sustenabilă etc” a electro-mobilității.
@PMC: Up-ul n-a fost o mașinuță 100% rea, dar păcătuia din păcate :-) cu cutia de viteze.
Știu pe cineva căruia i-au crăpat două (!!!) în 60.000 km - norocul lui că-n garanție prima și-n ”culanță VW” a doua (a plătit doar 20%)... dar tot a stat 3-4 luni pe bară-n servis.
Excepție: versiunea 1.0 TSI de 90 CP, cu c.v. de Polo... dar și hibe relativ frecvente cu turbina.
Japo-coreencele rămân deci piua-ntâi în segm. A-B -- cât or mai exista și astea fără ștechere...
Ontopic, n-are rost să mai caut/postez deja celebrul test al youtuber-ului nevoit să se târâie pe A2 la max. 80 km/h cu 500e-ul 42 kWh (în modul ”Sherpa” mai șerpilian, așa...) ca să poată ajunge la mare de la București.
Strămoșul lui de 13 CP din 1957 ajungea deci mai repede - deși p-atunci nu-l fugărea Greta călare p-un urs bipolar.
Ultimele comentarii
2333 in total