Depinde cum este reglat ECU pentru GPL, dacă acesta e lăsat să emuleze harta pe benzină 1:1 atunci consumul stă și el în jur de 110%. În alte cazuri și în condiții de exploatare particulare.......pot fi diferențe, a propos de eternele mituri legate de GPL care nu degeaba sunt născute aici în patria improvizațiilor.
Trompeta EV să comenteze mai bine asta:
”În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice e dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină”
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/in-marea-britanie-costul-cu-incarcarea-masinii-electrice-de-la-statiile-publice-e-dublu-fata-de-costul-unei-masini-pe-benzina-sau-motorina-sunt-avantajati-soferii-care-isi-pot-incarca-masinile-acasa-21739545
26.000 $ starting price în SUA, transformați în euro la noi. Cu taxe și cu fără subvenții incluse, la cât se ajunge, tot la 42.500 euro?
Cine moare de grija dieselului tânjește cumva la autonomia mare și disponibilitatea alimentării?
”În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice e dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină”
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/in-marea-britanie-costul-cu-incarcarea-masinii-electrice-de-la-statiile-publice-e-dublu-fata-de-costul-unei-masini-pe-benzina-sau-motorina-sunt-avantajati-soferii-care-isi-pot-incarca-masinile-acasa-21739545
Nu denigrează nimeni Dacia? ”Un om normal la cap ar mai cumpăra Duster 3”. Mai rău, jignește toți clienții lor.
Dacă fiecare s-ar rezuma să-și spună părerea n-ar fi nici o problemă, toate mașinile au punctele slabe și avantajele lor, evident n-a zis nimeni că daciile ar fi OZN-uri.
Problema e, așa cum am spus și sus, subiectivismul fiecăruia. În ochii fiecăruia un lucru cântărește diferit, și mulți greșesc generalizând că dacă un brizbriz de dotare sau vreun material e mai bun la o mașină, gata, aia e oferta mai bună, pentru că-n ochii lui alea merită diferența de preț.
Nici o problemă dacă-ți place o chinezărie din Coreea căreia majoritatea nu știu să-i scrie numele sau să-i pronunțe modelele, nici o problemă dacă te încântă caii mulți de la vreo marcă al cărei dealer ți-a dat discount, bravo ție, banii tăi, alege ce vrei (și apoi plânge-te cui te ascultă dacă ai probleme cu reparașiile sau întreținerea) dar nu veni să ne spui că suntem proști dacă alegem Dacia, clar?
Unii apreciază calitatea prin robustețea, fiabilitatea, întreținerea facilă și ieftină, iar alții vor dotări lucitoare, cai mulți și materiale premium, și poate pentru ei asta înseamnă ”ca lumea”. Pe astea n-are rost să ne contrazicem, de-asta cel mai bine ne rezumăm să comparăm ce putem: prețuri, dimensiuni și dotări.
Și nu aduce nimeni nici un preț la nivelul Dacia, nu există prețuri nici măcar aproximative cu Dacia, pe toți cei care exagerează astfel îi somez să vină cu exemple, și mereu acolo apare subiectivismul. Se compară dimensiuni similare, dotări similare și prețul de listă fără promoții sau rabla sau alte bonusuri. Că așa poate aflăm că vreun dealer obscur vrea să vândă vreo mașină ca înfundă stocul și dă un discount suplimentar. Sau mai sunt oamenii care se bucură la mașinile de showroom, uitând că sunt deja SH. Deci nu, nu există comparație la preț cu Dacia, dacă vreunul o găsește îl invit să ne lumineze.
Am auzit de atâtea ori discursul ăsta de m-a luat greața și mi-a și trecut :)
Mereu iese câte un inteligent din ăsta să se dea interesant și să-l admire ”neștiutorii” cât de capabil e el ca denigrator al daciei și admirator de toate chinezăriile sau sh-urile ”cu factură și garanție” chit că hărtănite la drive-test și de rudele dealerului câteva zeci de mii de km bune.
Că numai alea se mai compară cu Dacia la preț, și când le-arăți diferențele de mii de euro dintre orice model Dacia și echivalentele noi auzite de el de la prieteni la fel de rupți în tur dar snobi, încep să facă pe deștepții cu siguranța și calitatea materialelor.
Că altul e confortul când ți-a stat mâna pe plastic moale 3 ore pe drum și repari la sh-ul valoros (sau plătești reparații premium) față de ”sărakii” cu dacii mai noi care ajung fără emoții unde au nevoie dar nu au parte de ”confortul si materialele de la interior” alese de ”cunoscători”.
Ăstora orice le-ai zice nu e bine, inițial daciile n-aveau airbag-uri și ESP, apoi n-aveau cai, după Dusterul de 150 de cai și EDC găseau cusururi de materiale la interior și tot așa.
De fapt lor sigla le pute, vorba unui poet în viață: ”genul de Casanova care-nvârte volanul de Renault pe dacie Nova”.
O mașină compactă foarte agilă și care se lipea de șosea era Supernova / Solenza, dar să nu uităm ce s-a dorit de la Logan: o mașină încăpătoare, cu gardă mare la sol, și care să satisfacă ambiția de 5000 de euro a lui Louis Schweitzer. Și să înlocuiască practicul model 1310, de care încă se trăgea la Mioveni.
Nu știu ce au cerut cehii pentru Fabia dar pe designerii Logan a fost mare presiune din multe părți, iar primul model a fost un compromis.
Mie mi se pare c-au renunțat prea ușor la Solenza, iar Logan a fost modelul principal, care a înlocuit 1310, Sandero venind prea târziu și degeaba, cel puțin în România nefiind cerere suficientă pentru acest Logan fără portbagaj.
Ultimele comentarii
787 in total