”One of the major constraints to growth, however, has been lacklustre demand by private buyers, with only one in 10 choosing an EV in 2024. Petrol remained the most popular powertrain among these buyers, commanding 61.0% of demand, with hybrid electric vehicles (HEVs) in second place (16.0%). Conversely, around 64,000 more BEVs were registered by businesses and fleets than a year ago, with such vehicles representing a quarter (25.4%) of those segments’ registrations and demonstrating the effectiveness of the compelling tax incentives afforded non-private buyers.”
Deci electrice pentru flote din cauza taxelor, nu pentru că ar convinge altfel.
În plus, cu toate vânzările flotelor din Marea Britanie, la 11 luni totalul e tot pe minus:
EU + EFTA + UK -1.4%
Vedem în curând și pe tot anul.
Dramă personală e că se crede amuzant câte unul care-și screme conserva goală de pe umeri despre ”subansamblele” daciilor din Maroc, despre care se știe că vin în mare parte din România, spre deosebire de ”subansamblele” mașinilor ”calitative” al căror drum se pierde în negura dezmembrărilor.
Un anonim care n-a înțeles, nu știu dacă măcar a-ncercat să-nțeleagă ce a spus Fast sus, dar a simțit nevoia să-i răspundă ”calm si afacerist” :)
Omul a menționat autostrada și era logic să nu aibă consum de oraș, la drum lung constant hibrida fiind cvasi-inutilă, mai ales cu forma aia de gândac strivit cocoțat. În plus, a sesizat comportamentul dinamic slab care poate nu deranjează la fâțâielile urbane dar poate da fiori în anumite situații care implică viteză, viraje sau vânt mai puternic.
Și eu mi-am pus de multe ori întrebarea ”cine și-ar lua așa ceva” și pe baza observațiilor din trafic tind să cred că domnișoarele și doamnele care nu vor să fie văzute în Fabia sau Sandero și care vor neapărat ceva deosebit cu bifa ”cutie automata”.
Cum ajung unii să treacă peste Sandero Stepway (cu CVT sau GPL sub 20.000), Clio hibrid sau Fabia DSG sub 21.000 și să dea peste 30.000 pe așa ceva ține de subiectivism pur, că vor un ”crossover” (!) mai deosebit sau că țin la siglă.
Unii văd doar baterii peste tot, dar pe calea ferată soluțiile sunt electrificarea liniilor sau utilizarea trenurilor cu hidrogen, abia lansate pentru transport de persoane în Germania:
”Niederbarnimer Eisenbahn Betriebsgesellschaft va opera 7 trenuri cu hidrogen Mireo Plus H pe linia Heidekrautbahn din Berlin-Brandenburg. Aceste trenuri vor economisi 1,1 milioane de litri de motorină pe an și vor reduce emisiile de CO2 cu 3.000 de tone. Hidrogenul produs local va alimenta celulele de combustibil ale trenurilor, iar vaporii de apă vor fi singurul produs secundar emis.”
https://mobilitate.eu/trenurile-siemens-hidrogen-serviciu/
Deci 10% e exagerare.
Dar ”emisii 0” este adevărul adevărat, chiar dacă arsul combustibililor fosili a sărit de 50% în multe țări europene.
Combustibilii alternativi (sintetici, bio sau combinații) au capacitatea de a da fatala electricelor. A doua oară în istorie.
Ultimele comentarii
820 in total