Stând strâmb și judecând drept hibridele (cu sau fără încărcare directă a bateriei) par a fi cele mai inovative, încercând să combine avantajele ambelor propulsii: electrică și benzină. Din păcate gradul de sofisticare plus alte mici dezavantaje inerente le duc prețul peste ce pot sau sunt dispuși mulți clienți. Care rămân la variante ”depășite tehnologic”, dar fiabile, ieftine și uneori chiar mai eficiente.
Când electricele se vor putea adresa segmentului de masă cu prețuri și performanțe echivalente, atunci vor avea o șansă, până atunci.....vânzări de nișă.
Exact ca la Mitsubishi Eclipse, și amintirea zveltă a lui Ford Capri a fost metamorfozată în doar altă omidă mutantă cu baterii, care să-și târâie cele peste 2 tone din reprezentanțe doar ajutată de subvenții sau discounturi generoase.
Eu nu știu cum naiba ”denumirea joacă un rol important în tot acest proces de acceptare a unui nou model electric”, mai bine lăsau numele cu rezonanță în pace și-i spuneau oricum acestei ”altămăgăoaiescumpăcudraci”.
Asta e mostră din aia de marketing jignitor de-a dreptul, au clienții probleme de ”acceptare”, n-are legătură că le-a ieșit lor chestie cel mult discutabilă care costă cât două Kuga...
Nu prea le oferă, cât timp la hibride sunt amestecate și mild-urile adică diferitele forme prin care sunt mascate motorizări în special pe benzină, dar și diesel.
Ce e foarte clar e că-n primele 3 trimestre electricele cu baterie și hibridele cu încărcare la priză scad ușor, piața crescând foarte puțin (1%).
Electrollski, ce-ai dat tu acolo de la Tezla costă într-adevăr între 1,85 și 2,05. CU ABONAMENT!
”Posesorii de mașini electrice, care nu plătesc un abonament lunar de 65 de lei, vor plăti tarife mai mari – 2.5 lei/kWh.” Iar Tezla are 8 stații de încărcare în România! OPT!
Deci la liber e prețul care e și pe piață, 2,5 lei / kWh(https://www.plugshare.com/map/bucure%C8%99ti-rom%C3%A2nia).
Eu ți-am mai făcut calculele, văd că insiști să le repet:
electric 20 kWh x 2,5 lei = 50 lei / 100 km
GPL 8 l x 3,5 lei = 28 lei / 100 km,
benzină 7 l x 7 lei = 49 lei / 100 km,
motorină 6 l x 7,1 lei = 42,6 lei / 100km
Deci cine nu încarcă acasă sau la curent alternativ (caz în care ori face 2 drumuri la stație ori doarme în mașină), iese mai scump și la combustibil, după ce oricum a dat mai mult pe troacă, și cu mama subvenției! Iar la drum lung.....cafele-cafele!
Compartimentul motor al Jogger-ului, același de pe Sandero și Logan, nu a fost proiectat să acomodeze 1.33 Tce darămite 1.7 dCi, deci în mod inexorabil nici nu ar putea să le pună fără modificări.
Reproiectare la facelift pentru motoare mari?
În contextul prețurilor și așa mărite și forțând motoare mici pe Dacia pentru a ține jos media de emisii a grupului, oare care ar fi șansele să vedem motoare mai potente pe Sandero/Logan/Jogger? Zero.
Nu cred că nu mai vedem ”accidente” cum au fost Dusterul 1.33 TCe 150 CP sau Lodgy 1.33 TCe 130 CP. Chiar și cu iminenta lansare a modelului compact de la anul.
Ultimele comentarii
793 in total