Prima generație de Logan dispunea de motorul 1.6: 8 valve, bloc motor de fontă și distribuție pe curea. 128 Nm și 90 de cai. Simplu și fiabil.
Ca și alți producători ce au ales downsizing-ul, Renault a proiectat un motor nou care să se încadreze în noile norme impuse de UE, tot mai stricte. TCe 90 are, printre altele turbină, distribuție pe lanț, bloc de aluminiu și pompă de ulei cu debit variabil. 160 Nm și tot 90 de cai.
Își închipuie cineva cu adevărat că un producător se dă peste cap să proiecteze motoare noi și complexe când are deja în producție unele aspirate foarte fiabile și apreciate? Cum să coste mai mult un motor aspirat din anii 90 adaptat pentru Logan față de noile TCe? Ce naiba, discutăm de fiare vechi, dacă are un cilindru în minus e mai ieftin de produs?
Eu zic să mai verificați.
Sandero Stepway este doar o versiune diferită a aceluiași model Sandero. Dacă nu vă aduceți aminte au existat versiuni Stepway pe Lodgy, Dokker sau Logan.
Revenind, la Mioveni se produc modelele / versiunile mai complexe / mai scumpe: Duster, Sandero Stepway, Logan și acum noul MCV / Jogger.
E superficial să facem caz doar de cilindree, și m-așteptam la asta doar de la comentatori de un alt nivel.
Primele MCV-uri aveau motorizări de la 75 de cai și 112 Nm (1.4 8v) la 105 cai și 148 Nm (1.6 16v).
Acum avem motoare turbo de la 90 de cai și 160 Nm (disponibil la turație înjumătățită aproape față de aspiratele vechi) până la 110 cai și 200 Nm.
Caroseria e foarte similară, are sub 100 kg în plus, însă și dotările au fost actualizate (frânare automată, mult cerutele airbag-uri cortină, isofix și altele), asta că tot comentează veșnicii cârcotași că s-au scumpit.
Și trebuie ținut cont că este un Logan cu spate modificat, nu este pregătit pentru motoare mai mari (1.33 TCe), care s-au pretat pe Lodgy de exemplu, dar care era o mașină total diferită, proiectată de la 0.
Ultimele comentarii
775 in total