E superficială menționarea doar a gestului, e posibilă taxarea muscălăului pentru toată atitudinea lui disprețuitoare la adresa UE și mai ales datorită amestecului grosolan în politica Germaniei.
”Musk a avut o intervenție fără precedent în politica germană înaintea alegerilor federale din 23 februarie, devenind cel mai bogat și mai puternic susținător al formațiunii de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD).[...] Musk a atras critici aspre din partea cancelarului Olaf Scholz și a principalului său rival, liderul creștin-democrat Friedrich Merz, pentru că susține un partid care a cerut deportări în masă a migranților, care folosește lozinci din epoca nazistă și este parțial clasificat drept extremist de dreapta de către agenția de informații internă a Germaniei. [...]
Un antreprenor din landul de sud-vest Baden-Württemberg a declarat presei germane că a fost „complet depășit” de comenzi pentru un autocolant pe care l-a produs pentru proprietarii de Tesla pe care scria: „Am cumpărat asta înainte ca Elon să înnebunească”. El a spus că a primit până la 2.000 de comenzi într-un singur weekend."
https://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/efectul-ingerintelor-lui-elon-musk-vanzarile-tesla-s-au-prabusit-in-toata-europa-3111279
M-ar bucura ca oamenii să fi reacționat astfel, ar fi un caz tipic de ”gura bate guru”.
Mai ales că electricele lui nu sunt oferte de nerefuzat iar concurența dă multiple alternative, unele poate mai bune.
Corect, scăderea de aproape 9% pe 2024 se referă la toți cumpărătorii persoane fizice, și probabil reflectă și creșterea prețurilor.
Dar că unele mașini luate pe firmă ar fi de fapt ale angajaților, nu am găsit date, însă fiind condiționate de politica firmelor și fiscalitate, datele tot ar fi irelevante.
Relevante sunt alegerile oamenilor pe banii lor, necondiționat, iar acolo cota de piață a electricelor stagnează și în Marea Britanie la 10%, acesta fiind cazul lor ”fericit”, că dacă vorbim de exemplu de Germania, e jale.
"Registrations by private buyers in 2024 fell by -8.7% to 746,276 units. The lack of demand in the private sector is reflected in electric vehicle sales. The Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), which released the figures said one of the major constraints to growth was the “lacklustre demand by private buyers”, with only one in 10 choosing an EV in 2024."
Deci în 2024 în Marea Britanie, cota de piață ”mediocră” a electricelor a fost de 10% la persoane fizice, jumătate din totalul de 19,6%.
Per total știm, în UE creșterea electricelor a fost de fapt o scădere cu 0,2.
Ce asemănare între discursul agramat al lui Edică miliard (Edikkk) și exagerările lui Eduard, mai să-i confund :)
200 km cu 15 lei înseamnă ori că trotineta electrică ia sub 10 kWh la sută și are contract la Hidroelectrica, ori că are tarif per kWh sub 50 de bani.
În condițiile în care o benzinară cu gaz din start e mai ieftină cu minim 12.000 de euro (ca să fiu blând) din start cu ICE ar fi garantați în jur de 200.000 km numai din diferență (8l x 3,75lei)!
Cât de ”smart” să fii să te lauzi c-ai dat aproape dublu pe mașină și că faci naveta cu electrica (că dacă nu mai încarci acasă, la curent alternativ costul depășește mersul cu GPL....).
Snobul mândru de liniuțe se laudă cu autonomia ieftină din jurul casei......oare își permite un drum mai lung?
Asemenea ”lighioane” ne vor strica definitiv percepția asupra ”adopterșilor” care-și sacrifică bugetul ca să curețe aerul și să schimbe Uber-ul cu electrica proprie până la mall...
Kodiaq pleacă de sub 38.000.
Kia EV3 la ”vreo 30 de mii” pleacă de fapt tot de la vreo 38.000.
Dar să compari Kodiaqul cu EV3 e ca și cum ai compara Tuaregul cu Tezla Y, deși greutatea ar fi aceeași cu versiunea diesel.
Oricum, aș vrea să văd și eu electricele alea multe sub 38.000 pe care se găsesc unii să le compare cu vaporul ăsta de 7 locuri.
Pentru care ar trebui admirat dacă reușește consum sub 5 în extraurban. Acesta este un exemplu de eficiență PRACTICĂ, nu teorii electrice îngropate în zeci de mii de euro cărora li se topește autonomia greu plătită în ore de încărcare.
Ultimele comentarii
815 in total