”Cadența de producție la Dacia este de 1.392 vehicule/zi, maximul posibil fiind de 1.410 vehicule (așadar uzina este aproape de cadența maximă). 65% dintre mașini sunt Duster, 25% sunt Jogger și restul de o zecime sunt Logan și Sandero). 87% dintre mașinile produse la Mioveni sunt trimise la export.”
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-26366051-foto-uzina-dacia-curiozitatile-roboti-scantei-pana-tabla-din-coreea-sud-camera-calma.htm
Cum de ce?
Ca să se poată odihni ocupanții în cele 6 ore de încărcare la o priză de 22kW.
Sau până când una din ”omniprezentele” prize de 50 kW va da în 50 de minute posibilitatea de a parcurge încă ceva peste 200 km.
Asta din momentul în care priza va fi liberă, dacă este în drum și funcțională, evident.
Orice electric ar fi bine să fie și ”camper”, măcar cu un modul pliabil fotovoltaic pe acoperiș, capabil să-i dea câțiva kW ca să ajungă de unde a rămas în pană la o priză.
DACĂ iese soarele a doua zi.
”Prin progres [...] se înțelege o îmbunătățire a condiției [...] de la simplu la complex, de la inferior la superior, prin apariția și consolidarea noului”.
Unde este evoluția electricelor cu baterie față de ce avem deja?
Performanțe limitate doar în linie dreaptă, ținută de drum penalizată de masa enormă a bateriei, autonomie fluctuantă și redusă, încărcare lungă și rețea de alimentare sporadică, toate pentru un preț dublu!
”Oamenii educați” discern între moda asta snoabă și mașina adaptată nevoilor lor.
”Oamenii educați” folosesc transportul în comun și nu fac naveta cu electrice scumpe și grele care întrețin aglomerația urbană și-și arată inutilitatea la orice drum mai lung.
Alinuța 2, Tesla 3 pleacă de la 41.990, deci 42.000 euro.
Iar prima pentru electrică poate fi 10.900 euro în România. Nu vă ajunge, pomanagiilor, vreți să primiți gratis 15.000 de euro?
Să contribuim din banii statului cu câte un Logan nou ca să aglomereze câțiva snobi orașele în loc să ia metroul.
Programul rabla ar trebui restrâns la mașini noi produse ÎN ROMÂNIA punct.
Am dat peste concluziile unui studiu referitor la km parcurși în medie în Canada: ~15.000 anual și puțin peste în State.
NU scrie nicăieri că trebuie împărțite la zile aceste distanțe sau în câte vacanțe lungi au fost atinse, minciună e presupunerea că se fac zilnic puțini km.
Iar dacă ne raportăm la realitatea densității crescute a populației și a transportului public specifice Europei, aș estima că este fix invers, principalele distanțe sunt parcurse în afara orașului de rezidență, în deplasări.
Ca de obicei ”contraargumentul” este exagerarea vădită cu cei 1000km. Personal nu fac frecvent distanțe așa lungi, dar la orice ieșire mai departe de 100-150 km (2-300 dus-întors!) nu am niciun stres că poate nu există punct de încărcare în zonă și nu-mi fac ruta în funcție de ele (deși benzinării sunt mai peste tot)!
Explică te rog majorității românilor, mari amatori de Grecia, câte ore de încărcare adaugă un XC30 la cei 840 de km ai unui drum București-Sarti de exemplu.
Cu aer condiționat și viteze decente pe autostradă, scumpa de electrică va necesita minim 2 reîncărcări, presupunând destule stații valide pe traseul ales.
Timpi morți, pauze forțate, o adevărată plăcere în vacanță.
Ultimele comentarii
775 in total