Personal încerc să trec peste reticența inițială avută la impunerea unora dintre sisteme ca obligatorii, considerând, cum zici, avantajul general.
Însă în continuare pe unele le apreciez exagerate și de natură a urca prețurile mașinilor la niveluri și mai mari, prohibitive uneori.
De exemplu: ”For all road vehicles [...]: Intelligent speed assistance, reversing detection with camera or sensors, attention warning in case of driver drowsiness or distraction, [...] cybersecurity.”
Cam mult zic eu, plus ambițiile astea exagerate cu normele de poluare, care efectiv omoară modele dacă până acum au dus la renunțarea doar la unele motoare.
Aș zice că și măsurile astea, multe utile cum am zis, trebuiau să fie mai moderat aplicate și nu impuse ca obligatorii de-a valma, până la urmă nu poate corecta o mașină cât de bună ce poate greși un șofer.
Și sunt câteva lucruri minimale gen atenție la drum, cunoștințe de bază plus o mașină pusă la punct, dacă cineva nu le poate îndeplini mai bine ia trenul, nu trebuie obligați toți ceilalți să aibă X sisteme de asistență să compenseze.
Nu Carlos Ghosn, venit după, ci Louis Schweitzer conducea Renault la data preluării Dacia și a susținut ideea ”mașinii de 5000 de euro”. Însă filozofia deja avea 10 ani în cadrul Renault, din 1992 inițiase programul ”design to cost”, ale cărui principii nu au apărut cu Dacia, însă au început să fie aplicate cu primul model proiectat de la 0: Logan.
Eficientizarea procesului de producție pentru reducerea costurilor, utilizarea de piese și subansabluri existente deja fiabilizate (carry over) și poate adaptările binevenite solicitate de partea română sunt parte din rețeta mărcii de acum (vorbind de modele cu proiectare și producție pe aici, Spring e un Dongfeng comandat în China).
Strategia Dacia este de a vinde mașini spațioase și fiabile la un preț cât mai accesibil.
Că unii se împiedică doar de interiorul mai spartan sau de materialele ieftine nu este decât cârcoteală de clienți neinformați. Cine se documentează și vede diferențele de mii de euro dintre modelele Dacia și cele comparabile ale oricăror concurenți ar trebui să înțeleagă și de ce sunt prețurile unde sunt, până la urmă Renault e societate pe acțiuni, nu societate de binefacere, chit că statul francez are ceva acțiuni pe acolo.
Mai degrabă înjurați UE pentru nivelul general al prețurilor mașinilor, multe dotări obligatorii sau standarde excesive impuse de multe ori exagerat apasă greu pe tarife.
Dl. Monenciu, dacă tot nu citiți comentariile (și mă puneți să mă repet), îmi răspundeți și mie la o-ntrebare retorică?
Este englezul, elvețianul sau norvegianul european sau nu? Că văd că iar ați dat copy-paste la datele ce privesc Uniunea Europeană dar în articol faceți referire la Europa și europeni.
Așa că dați vă rog scroll la comunicatul ACEA până la pagina 7 și citați vă rog cifrele corecte.
Sau referiți-vă doar la blocul comunitar altfel.
Tesla.....scădere de 19,2 % pe septembrie....o fi luat foc vreun vapor sau încep să se termine banii de subvenții?
noiembrie 2022: "Stellantis doesn’t believe it can make affordable electric vehicles in Europe and is weighing up the possibility of building EVs in India for potential export to the Old Continent."
"chief executive Carlos Tavares said that the low-cost supplier base in India could meet the automaker’s quality and cost targets by the end of 2023.
“So far, Europe is unable to make affordable EVs, so the big opportunity for India would be to be able to sell EV compact cars at an affordable price”
ianuarie 2023: "The locally-produced Citroen e-C3 will be available to order in India from January"
aprilie 2023: "the e-version of Citroen C3 will be manufactured at Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Serbia factory in Kragujevac, while C3s with internal combustion engines will be produced in Slovakia"
https://www.carscoops.com/2022/11/stellantis-could-build-evs-in-india-as-it-says-europe-is-too-expensive/
https://www.carscoops.com/2023/01/fully-electric-citroen-ec3-debuts-in-india-with-199-mile-range/
https://seenews.com/news/electric-citroen-c3-to-be-made-in-serbia-report-820453
Deci foarte probabil ca în România să fie livrate eC3 produse în Serbia, cu baterii chinezești și poate și subansambluri made in India?
Asta mi-a duce aminte de Skodele cehești visate de românii care primeau de fapt mașini asamblate prin Ucraina, sau de Megane și Clio aduse din Bursa.
Ultimele comentarii
775 in total