Micuță corecție, ”genul ăsta de mașini” ARE ”impact la mediu” dacă mediul e unul și e cel descris de tine, bulevardul și promenada. Adică fix zonele alea urbane pentru care spuneți că ar trebui să ne luăm toți electrice ca să nu ne asfixiem, de parcă aia și naveta sunt singurele utilizări ale unei mașini.
Și a doua confuzie, asta e ”jucărie pentru” imaturi, aș zice că exact ceilalți își iau jucării clasice și cu adevărat frumoase, lăsând monstruozitățile astea arogante ”maturilor” din lumea ”civilizată”, ăia cu cearșaful la purtător.
Bandido, mai bine le propovăduiești japonezilor ”înapoiați” cum e cu electricele, de vreme ce la ei sursa de energie electrică din sursă fosilă sare de 80% iar cota de piață e sub 2% pentru electrocasnice în trimestrul 3 din 2023.
Altfel, e amuzant ca trolling-ul cu (mai multe?) voci să menționeze propaganda, un termen care îi definește fix exagerările pro-baterii.
Coincident sau nu, orice subiect care dezvăluie călcâiul lui Ahile pentru electrice (recte vremea extrem de rece) devine sare pe coada ”pasionaților”, care bat șaua cu pomana din România dar la nevoie cu exemple din țările cu apă caldă și stații mai multe.
Unde nu îngheață catenara, pomi căzuți nu blochează șosele sau căi ferate și nu există pene de curent pe zile și localități, de nu se mai poate reîncărca rapid nici o minune a tehnologiei rămasă prin zăpezi.
E mega relevantă comparația cu Japonia pentru amărâtul blocat de viscol prin Bărăgan cu electroaca inadecvată, la care îndeamnă toți ”umblații prin lume”.
Dintr-un comunicat de presă CFR: ”Pe linia electrificată București - Constanța trenurile circulă cu tracțiune diesel [...] adaptat la condițiile meteo nefavorabile”.
Citând un clasic, ”iarna nu-i ca vara” și probabil nimic nu e ca experiența unui viscol de ăsta într-un vehicul electric, să nu mai spun dacă-i și cu baterie...
Electricele cu baterii de pe piață au în jur de 260-270 Wh/kg. Cu bateria asta ”revoluționară” densitatea de energie s-ar întoarce la 160 Wh/kg.
Poate că ar merita la mașinuțe mici, dacă prețul bateriei va permite apropierea de scorul unei mașini clasice de aceeași mărime.
Ar mai fi multe de lămurit, de la nr. de cicluri, cum rezistă în timp, ce rată de descărcare au stând (și la ce temperaturi) sau cât de greu se încarcă rapid, numai că multe din întrebările acestea nu au răspuns satisfăcător nici din partea bateriilor cu litiu, deci răbdare și tutun, că așa la vorbe stăm bine, ”crapă gheața” cu promisiuni inclusiv chinezii ăia de la universitatea din Beijing, care clamau peste 700 Wh / kg.
Dar mi-e că-ngheață la loc după ce dispar sau scad subvențiile...
Neînțelegere e să se bage în seamă comentatori care aud prima dată de Ford Capri sau Mitsu Eclipse, și care habar n-au ce au însemnat acele modele.
Și care n-au cum sesiza cât de nepotrivit e să lipești etichete legendare pe cutii pe roți care nu au nici o legătură cu spiritul sportiv sau agilitatea predecesoarelor.
Dar e evident o părere băgătoare de seamă, au ajuns focile conformiste să creadă că sunt singurele care s-au prins de strategia de a monetiza inclusiv numele sportivelor de legendă, aceiași ”avansați” care ne spun că ”nu suntem pregătiți pentru electrice” la orice argument care nu le glorifică.
Ultimele comentarii
774 in total