Deci până la urmă au dat sursa și de fapt Times nu minte. Lasă c-o face altcineva.
Minciună prin X omisiuni, ”mă costă mai puțin decât un echivalent termic”. Greșit, la steluță, cu litere mici, mai scrie: mă costă PE MINE, care stau la CASĂ cu loc de parcare și NU PUN costul mașinii. Așa da, costă mai puțin DOAR combustibilul.
Aaa, și cu două steluțe: DACĂ nu mă-ntind mai mult decât poate autonomia, că dacă alimentez ORIUNDE alundeva, nu mai costă mai puțin.
Și iarăși trollul după ce pornește discuția de la costuri, simte nevoia să iasă din colț dându-se superior exemplului meu dat cu Loganul, care la costurile pe km poate fi înlocuit cu multe benzinare cu sistem GPL.
Era să zic eu cine și la ce preț mai ia o electroacă învechită cu bateria la 70% capacitate. Inclusiv la revânzare procentul Loganului e superior. Sau al oricărei benzinare, să fie clar.
Cititorii profit găsesc linkul către articolul g4media apoi către sursă: https://www.thetimes.com/uk/transport/article/cost-of-charging-puts-the-brakes-on-britains-electric-car-switch-ts3qclkb2
Link-urile le găsesc ușor cei alfabetizați, poate nu și cel ce se grăbește să dea 3 răspunsuri la problema ridicată. Totuși, ”The Times” încadrat la fake news? Atunci tot ce turuie electrollii pe aici este direct dezinformare și propagandă.
Și degeaba spune un comparator ce economii POȚI să faci DACĂ încarci acasă, că nu suntem toți taximetriști sau livratori. La un drum mai lung se mai aplică tariful ăla mic de acasă, valabil cu steluță în contractul furnizorului de curent?
Dealtfel graba cu care ai sărit în sus maschează dorința de a acoperi fix esența articolului: ”Problema este că aproape jumătate din gospodăriile din Marea Britanie locuiesc în apartamente sau proprietăți terasate, ceea ce înseamnă că majoritatea nu au o alee sau un garaj – necesare pentru a permite încărcarea la domiciliu. În cele mai mari orașe ale Marii Britanii, trei sferturi dintre gospodării locuiesc în apartamente sau case terasate.”
Deci degeaba se poate (dacă ai casă, încărcător și ai dat minim 30.000 pe o electrocasnică) dacă majoritatea NU poate.
Să generalizezi că ”atâta costă” cu atâtea condiții specifice, aia e fake news.
A propos, de ăia 15.000 iei cea mai ieftină soluție de mobilitate: un Logan nou cu GPL, și de diferența până la orice electrică ai gazul subvenționat.
Depinde cum este reglat ECU pentru GPL, dacă acesta e lăsat să emuleze harta pe benzină 1:1 atunci consumul stă și el în jur de 110%. În alte cazuri și în condiții de exploatare particulare.......pot fi diferențe, a propos de eternele mituri legate de GPL care nu degeaba sunt născute aici în patria improvizațiilor.
Trompeta EV să comenteze mai bine asta:
”În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice e dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină”
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/in-marea-britanie-costul-cu-incarcarea-masinii-electrice-de-la-statiile-publice-e-dublu-fata-de-costul-unei-masini-pe-benzina-sau-motorina-sunt-avantajati-soferii-care-isi-pot-incarca-masinile-acasa-21739545
26.000 $ starting price în SUA, transformați în euro la noi. Cu taxe și cu fără subvenții incluse, la cât se ajunge, tot la 42.500 euro?
Cine moare de grija dieselului tânjește cumva la autonomia mare și disponibilitatea alimentării?
”În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice e dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină”
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/in-marea-britanie-costul-cu-incarcarea-masinii-electrice-de-la-statiile-publice-e-dublu-fata-de-costul-unei-masini-pe-benzina-sau-motorina-sunt-avantajati-soferii-care-isi-pot-incarca-masinile-acasa-21739545
Nu denigrează nimeni Dacia? ”Un om normal la cap ar mai cumpăra Duster 3”. Mai rău, jignește toți clienții lor.
Dacă fiecare s-ar rezuma să-și spună părerea n-ar fi nici o problemă, toate mașinile au punctele slabe și avantajele lor, evident n-a zis nimeni că daciile ar fi OZN-uri.
Problema e, așa cum am spus și sus, subiectivismul fiecăruia. În ochii fiecăruia un lucru cântărește diferit, și mulți greșesc generalizând că dacă un brizbriz de dotare sau vreun material e mai bun la o mașină, gata, aia e oferta mai bună, pentru că-n ochii lui alea merită diferența de preț.
Nici o problemă dacă-ți place o chinezărie din Coreea căreia majoritatea nu știu să-i scrie numele sau să-i pronunțe modelele, nici o problemă dacă te încântă caii mulți de la vreo marcă al cărei dealer ți-a dat discount, bravo ție, banii tăi, alege ce vrei (și apoi plânge-te cui te ascultă dacă ai probleme cu reparașiile sau întreținerea) dar nu veni să ne spui că suntem proști dacă alegem Dacia, clar?
Unii apreciază calitatea prin robustețea, fiabilitatea, întreținerea facilă și ieftină, iar alții vor dotări lucitoare, cai mulți și materiale premium, și poate pentru ei asta înseamnă ”ca lumea”. Pe astea n-are rost să ne contrazicem, de-asta cel mai bine ne rezumăm să comparăm ce putem: prețuri, dimensiuni și dotări.
Și nu aduce nimeni nici un preț la nivelul Dacia, nu există prețuri nici măcar aproximative cu Dacia, pe toți cei care exagerează astfel îi somez să vină cu exemple, și mereu acolo apare subiectivismul. Se compară dimensiuni similare, dotări similare și prețul de listă fără promoții sau rabla sau alte bonusuri. Că așa poate aflăm că vreun dealer obscur vrea să vândă vreo mașină ca înfundă stocul și dă un discount suplimentar. Sau mai sunt oamenii care se bucură la mașinile de showroom, uitând că sunt deja SH. Deci nu, nu există comparație la preț cu Dacia, dacă vreunul o găsește îl invit să ne lumineze.
Ultimele comentarii
824 in total