Nu se compară locurile spațioase de pe rândul 3 de la MCV 1/Jogger (similare cu cele din față) cu ale multor modele, care par într-adevăr pentru copii, probabil ca să nu sacrifice aerodinamica spatelui. La MCV 1/Jogger sunt la fel de confortabile și la drum lung pentru persoane înalte, și eu recomand să verifice practic cine nu crede.
Legat de acest C3, din ce am găsit eu portbagajul are cu 7 locuri 44l (față de 160l la Jogger), deci aici ar putea fi explicația pentru diferența de lungime.
Dar considerând forma rotunjită și montanții spate, probabil nu vor fi confortabile acele locuri decât pentru persoane scunde.
Nu prea-și conservă Opel cota de piață, care scade de la an la an, probabil prețurile crescute peste media pieței scăzându-i competitivitatea.
Exemplul opus e locul 2 la vânzări anul trecut, Sandero, exclus total nejustificat din comparația de mai sus.
Talonul mic scade timpii pe viraje.
Și mai e practicat și pentru aspect, cu jante arătoase.
Problema ar fi că de obicei vine și cu lățimi crescute, tot pentru îmbunătățirea performanțelor dinamice, iar frecarea suplimentară crește corespunzător consumul.
Dacă măcar un sfert din cei ce le folosesc ar merge și pe circuit probabil ar avea o noimă, altfel doar îngreunează circulația când își târâie suspensia sport și slick-urile peste linia de tramvai.
Ce mizerii a făcut Renault?
A salvat cel mai mare producător din România de a ajuns fabrica la capacitate maximă și exportă și subansambluri pentru alte uzine din grup, iar vânzările le-au depășit și pe ale mărcii mamă?
De ce-ar trebui înjurați Renault că-și permit să acopere cu profit mare gaura din piața electricelor de clasă mică? De ce merită înjurați pe cei de la VAG, c-au abandonat (printre altele) modele populare ca UP electric și Citigo?
Nu-mi aduc aminte ca lumea să fi blamat atâta Matizul, precursorul Dongfeng-ului adus de Renault, și care se vindea la fel de bine în România deși nu-l ajuta nici design-ul, e-adevărat, nici subvenția de la stat.
Mie mi-e foarte clar că atâta vreme cât lipsa concurenței (vedem și cu e-C3) și pomenile le vor permite, cei de la Renault vor ține prețurile sus la Spring. Iar dacă sarabanda restricțiilor pe poluare și a dotărilor obligatorii impuse de UE va continua, cred că-și vor permite să facă asta și cu alte modele Dacia.
Dacă-i blamezi pe cei care ar avea bani de o mașină cu puțini ani dar se aruncă la o gioarsă premium atunci îți dau dreptate.
Dar este cu totul normal ca într-o țară cu veniturile medii ale României să fie vânzările mai mari la mașini rulate.
În plus, tendința reflectă cât se poate de clar scumpirile continue din ultimii ani: criza componentelor, influența războaielor, interdicțiile UE din ce în ce mai apăsătoare...
Ar fi mai relevantă o comparație legat de proporția de vânzări în state comparabile cu România: noi / sh. Și o comparație a pomenilor auto.
Ultimele comentarii
774 in total